ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH4205 | Sonlu Elemanlar Yöntemine Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARMAĞAN FATİH KARAMANLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sonlu elemanlar yönteminin teorisi yanı sıra pratik deneyimini öğrencilere kazandırmaktır. Matris cebiri, kafes ve kiriş eleman formülasyonları, Bir, iki ve üç boyutlu eleman formülasyon ve analiz işlemleri dersin teorik içeriği kapsamındadır. HyperMesh, Radioss Linear ve Nastran yazılım paketleri kullanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilgisayar Destekli Mühendislik ve Sonlu Elemanlar Yöntemini tanımla II.Ticari yazılım paketleri ve uygulama alanlarını açıkla III. Sonlu Elemanlar Yönteminin felsefesi ve alternatiflerini açıkla IV. Hyperworks yazılımının temel geometrik işlevlerini (çözüm ağı, geometri temizleme, eleman kalite kontrolu) açıkla V. Farklı disiplinlerden problemlerin çözümünde doğrusal bir boyutlu eleman formülasyonu uygula VI. Bir boyutlu elemanlar ile tek ve iki boyutlu problemleri analiz et VII. Sonlu Elemanlar Yöntemi ile düzlemsel ve uzaysal kafes sistemlerini analiz et VIII. HyperMesh yazılımı kullanarak ve Radioss Linear ve Nastran çözücüler ile statik yük altında iki ve üç boyutlu sistemleri analiz et IX. Bir, iki ve üç boyutlu elastosatik, yerel ve küresel şekil fonksiyonlarını açıkla X. İki ve üç boyutlu sitemlerin frekans bölgesi analizlerini yap |
Bilgisayar Destekli Mühendislik Yöntemleri; Matris cebiri hatırlatma, HyperMesh Giriş; FEM Felsefesi, FEM’in yedi adımı; HyperMesh Temel Fonksiyonları; Bir boyutlu yay analojisi ve montaj süreci, HyperMesh temel geometrik fonksiyonları; Doğrudan ve yok etme metodları ile sınır şartlarının uygulanması, Bir boyutlu elastosatik ve Isı Transferi Problemleri; Farkl çözücüler için bir ve iki bouyutta eleman tipleri; Bir boyutlu problemlerin analizi; Üç boyutlu çözüm ağı yaratılması, Geometri temizleme ve model kontrolü, Eleman Kalitesi, Serbest kenar, Düzlemsel ve Uzay Kafeslerde çözüm ağı düzenleme, Malzeme; Özellik ve bileşenler, Kiriş elemanlar, Midsurface yaratımı, 2 boyutlu statik analiz, Radioss Linear Çözücü için HyperMesh içinde önişleme ve HyperView içinde sonişleme süreci; Bir boyutlu elastostatics, Nastran ile 3 boyutlu statik analiz, Bir boyutlu lineer ve quadratik elemanlar için yerel ve global şekil fonksiyonu yapımı, Montajlar için modelleme teknikleri, Nokta kaynakları, kaynaklar, lehimleme, Civata analizleri, NVH’ye giriş, Radioss Linear ve Nastran ile modal analiz; üç boyutlu elastosatiğe giriş, Radioss Linear ve Nastran ile frekans yanıt analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Destekli Mühendislik Yöntemleri | |
2) | Matris cebiri hatırlatma, HyperMesh Giriş | |
3) | FEM Felsefesi, FEM’in yedi adımı | |
4) | Bir boyutlu yay analojisi ve montaj süreci, HyperMesh temel geometrik fonksiyonları | |
5) | Doğrudan ve yok etme metodları ile sınır şartlarının uygulanması, Bir boyutlu elastosatik ve Isı Transferi Problemleri | |
6) | Farkl çözücüler için bir ve iki bouyutta eleman tipleri; Bir boyutlu problemlerin analizi | |
7) | Üç boyutlu çözüm ağı yaratılması, Geometri temizleme ve model kontrolü, Eleman Kalitesi, Serbest kenar, Düzlemsel ve Uzay Kafeslerde çözüm ağı düzenleme, Malzeme | |
8) | Özellik ve bileşenler, Kiriş elemanlar, Midsurface yaratımı, 2 boyutlu statik analiz, Radioss Linear Çözücü için HyperMesh içinde önişleme ve HyperView içinde sonişleme süreci | |
9) | Bir boyutlu elastostatics, Nastran ile 3 boyutlu statik analiz, Bir boyutlu lineer ve quadratik elemanlar için yerel ve global şekil fonksiyonu yapımı, Montajlar için modelleme teknikleri | |
10) | Bir boyutlu elastostatics, Nastran ile 3 boyutlu statik analiz, Bir boyutlu lineer ve quadratik elemanlar için yerel ve global şekil fonksiyonu yapımı, Montajlar için modelleme teknikleri | |
11) | Nokta kaynakları, kaynaklar, lehimleme, Civata analizleri | |
12) | NVH’ye giriş, Radioss Linear ve Nastran ile modal analiz | |
13) | üç boyutlu elastosatiğe giriş, Radioss Linear ve Nastran ile frekans yanıt analizi | |
14) | üç boyutlu elastosatiğe giriş, Radioss Linear ve Nastran ile frekans yanıt analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Saeed Moaveni, “Finite Element Analysis, Theory and Application with Ansys”, Pearson International Edition, 3rd Ed., ISBN-10: 0-13-241651-4, ISBN 13: 978-0-13-241651-1. Robert D. Cook, David S. Malkus, Micheal E. Plesha, Robert J. Witt, “Concepts and Applications of Finite Element Analysis”, John Wiley & Sons, Inc., 4th Ed., ISBN 978-0-471-35605-9. Klaus-Jurgen Bathe, “Finite Element Procedures”, Prentice Hall, ISBN 0-13-301458-4. Zhangxin Chen, “Finite Element Methods and Their Applications”, Springer, ISBN 3-540-24078-0. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 60 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 60 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |