MIM5125 Türk Mimarisi IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MIM5125 Türk Mimarisi II Güz 0 3 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, 1980'lerden bugüne uzanan süreçte Türkiye'deki güncel mimarlık alanı ve farklı ölçeklerdeki (yerel/uluslararası; tekil/kentsel) ve bağlamlardaki çeşitli üretimleri hakkında geniş bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Bu doğrultuda, Türkiye'deki çağdaş mimari üretimlerin çoğul süreçlerini ve aktörlerini tanımak ve karşılaştırmalı olarak tartışmak hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Türkiye'de 1980'lerden bugüne mimarlık alanında yaşanan tarihsel ve kronolojik değişimleri tanımlayabilirler.
2.1980'lerden bugüne güncel mimarlık ürünlerini ve müelliflerini bağlamsal önemleriyle ilişkili olarak tanıyabilirler.
3.Mimari üretimin kentsel süreçlerini ve mesleki yapılanmasını çözümleyebilirler.
4.Ulusal ve küresel ölçeklerde değişkenlik gösteren sosyal, siyasal, ekonomik etkilerin mimarlığın dinamik bileşenleri olduğu kavrayışını geliştirirler.

Dersin İçeriği

Bu ders Türkiye'deki mimari üretimleri, kültürler-arası etkileşimlerin dahil olduğu dinamik bir kentsel kültürün oluşumu ve değişimi olarak ele alır ve geniş bir sosyopolitik ve kültürel bağlamda tartışmayı hedefler. Bu doğrultuda, çağdaş mimarlık söylem ve eleştirilerini, yapıları ve kentsel durumları farklı mimari üretim biçimleri olarak incelemek ve karşılaştırmak bu dersin kapsamını oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) 1980'ler öncesi Erken Cumhuriyet döneminden itibaren toplumsal ve mekansal tarih tartışması
3) 1980'lerde değişen toplumsal/siyasal bağlam, devlet ve mimarlık
4) Mimarlık ve postmodernite
5) Kent/konut/planlama
6) Türkiye'de yıldız mimarlar
7) Mimarlığın değişen bilgisi ve ortamları
8) Öğrenci sunumları
9) İstanbul'un özel durumu
10) Kentsel mekanın değişimi
11) Mimarlık yarışmaları
12) Alan gezisi ve tartışmalar
13) Mimarlık ve güncel popüler kültür
14) Mimarlıkta yeni kimlik söylemleri
15) Dersin genel değerlendirmesi
16) Dönem raporu teslimi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be announced weekly.
Diğer Kaynaklar: 1.Sibel Bozdogan, Esra Akcan, Turkey: Modern Architectures in History, Reaktion Books, 2012
2.AD Magazine, "Turkey:At the Threshold," Volume 80, January 2010.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Sunum 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 78
Sunum / Seminer 1 8
Ödevler 2 12
Rapor Teslimi 1 14
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. 4
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. 5
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. 4
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. 5
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. 4
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. 4
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. 4