Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş; "Türk Mimarlığı"nın içeriği nasıl tanımlanabilir? Bu kavramı kültürel sınırlandırmalardan nasıl ayrıştırabiliriz? |
|
2) |
Tüm mimarlıklar ve ulusal kimlikleri üzerine tartışma. |
Baydar, Gülsüm. (2004), "The Cultural Burden of Architecture," Journal of Architectural Education, 57: 19–27. |
3) |
Geç Osmanlı döneminin mimari bağlamı: imparatorluğun son yüzyılı ve mimarlıkları. |
|
4) |
Paradigma değişimleri; Türkiye Cumhuriyeti'ne geçiş ve yeni bir mimari dönemin başlangıcı |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 1, Architecture of Revolution, 17-48. -Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 2, Building for the Modern Nation State, 49-80. |
5) |
Evin mimarlığı - modern bir ev/aile/kent içinde yaşamak |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 3, The Modern House, 81-104. |
6) |
Türkiye'de savaş-sonrası dönem mimarlığı |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 4, Populist Democracy and Post-war Modernism, 105-138. |
7) |
Mimarlık ve kent(leşme) |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 5, Housing in the Metropolis, 140-170. |
8) |
Öğrenci sunumları |
|
9) |
Mimarlık ve devlet |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 6, Architecture under Coups d'État, 171-202. |
11) |
Kent/Konut/Plansızlık |
Bozdoğan & Akcan, Turkey, Chapter 8, The Illegal City and New Residential Segregation, 235-263. |
13) |
Istanbul meselesi |
Çağlar Keyder, Istanbul: Between the Global and the Local, Boston: Rowman&Littlefield, 1999, pp.1-31. |
14) |
Uluslararası bağlamda Türkiye mimarlığı |
duyurulacak |
15) |
Final raporu için hazırlık |
|
16) |
Final rapor teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
4 |
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
4 |
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
5 |
4) |
Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. |
4 |
5) |
Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. |
5 |
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. |
5 |
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir |
3 |
9) |
Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |
4 |