İŞLETME (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS6102 | Örgütsel Sistemde Davranış | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bireylerin ve/veya grupların örgüt içinde nasıl davrandıklarına ilişkin temel ve akademik ilkeleri incelemek, bu ilkelerin bireysel performansı ve örgütsel etkililiği geliştirme yönünde yardımcı araçlar olarak nasıl kullanılabileceğini değerlendirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda doktora adayı; bireysel performansı ve örgütsel etkililiği yükseltmek için gerekli olan örgütsel davranışa ilişkin tanımlamalar yapabilecektir, Dersin sonunda doktora adayı; iş yaşamındaki davranışsal problemleri analiz edip bu sorunları çözebilecektir. Dersin sonunda doktora adayı;bireylerin ve/veya grupların davranışlarını, yorumlayabilecektir. |
Bireysel davranış, kişilerarası iletişim, örgüt içerisindeki grupiçi ve gruplararası iletişim, davranış analizinde kavramsal araçlar, bireysel, grup ve örgüt performanslarının iyileştirilmesi ve yönetimin rolü bu ders kapsamındaki başlıklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Örgütsel Davranış nedir? | İlgili Makaleler |
2) | Akdemisyen Olmak: Örgütsel Davranış Bilimi | İlgili Makaleler |
3) | Kişilik: Değerler ve Performans | İlgili Makaleler |
4) | Tutum | İlgili Makaleler |
5) | Güdüleme Teorileri | İlgili Makaleler |
6) | Güç ve Politika Teorileri | İlgili Makaleler |
7) | Ara Sınav | |
8) | İyi Liderlik | İlgili Makaleler |
9) | Kötü Liderlik | İlgili Makaleler |
10) | Proje Sunumları | |
11) | Araştırma hakkında tartışma | İlgili Makaleler |
12) | Araştırma hakkında tartışma | İlgili Makaleler |
13) | Araştırma hakkında tartışma | İlgili Makaleler |
14) | Araştırma hakkında tartışma | İlgili Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Akademik makaleler / Academic Papers |
Diğer Kaynaklar: | Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal of Applied Psychology, Journal of Personality and Social Psychology ve Occupational and Organizational Psychology |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 6 | 78 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 4 | 6 | 24 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel işletmecilik yöntem ve kavramlarına derinlemesine hâkim olarak, finans, muhasebe ve denetim, pazarlama, yönetim ve organizasyon ya da insan kaynakları alanlarından birinde uzmanlaşmak. | 4 |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, | 3 |
3) | İşletme alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek, | 4 |
4) | İşletme alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak, | 3 |