BUS6102 Behaviour in Organizational SystemsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS6102 Örgütsel Sistemde Davranış Bahar 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bireylerin ve/veya grupların örgüt içinde nasıl davrandıklarına ilişkin temel ve akademik ilkeleri incelemek, bu ilkelerin bireysel performansı ve örgütsel etkililiği geliştirme yönünde yardımcı araçlar olarak nasıl kullanılabileceğini değerlendirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda doktora adayı; bireysel performansı ve örgütsel etkililiği yükseltmek için gerekli olan örgütsel davranışa ilişkin tanımlamalar yapabilecektir,
Dersin sonunda doktora adayı; iş yaşamındaki davranışsal problemleri analiz edip bu sorunları çözebilecektir.
Dersin sonunda doktora adayı;bireylerin ve/veya grupların davranışlarını, yorumlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Bireysel davranış, kişilerarası iletişim, örgüt içerisindeki grupiçi ve gruplararası iletişim, davranış analizinde kavramsal araçlar, bireysel, grup ve örgüt performanslarının iyileştirilmesi ve yönetimin rolü bu ders kapsamındaki başlıklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Örgütsel Davranış nedir? İlgili Makaleler
2) Akdemisyen Olmak: Örgütsel Davranış Bilimi İlgili Makaleler
3) Kişilik: Değerler ve Performans İlgili Makaleler
4) Tutum İlgili Makaleler
5) Güdüleme Teorileri İlgili Makaleler
6) Güç ve Politika Teorileri İlgili Makaleler
7) Ara Sınav
8) İyi Liderlik İlgili Makaleler
9) Kötü Liderlik İlgili Makaleler
10) Proje Sunumları
11) Araştırma hakkında tartışma İlgili Makaleler
12) Araştırma hakkında tartışma İlgili Makaleler
13) Araştırma hakkında tartışma İlgili Makaleler
14) Araştırma hakkında tartışma İlgili Makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akademik makaleler / Academic Papers
Diğer Kaynaklar: Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal of Applied Psychology, Journal of Personality and Social Psychology ve Occupational and Organizational Psychology

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 6 78
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Proje 1 4 4
Ödevler 4 6 24
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 4 6 24
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel işletmecilik yöntem ve kavramlarına derinlemesine hâkim olarak, finans, muhasebe ve denetim, pazarlama, yönetim ve organizasyon ya da insan kaynakları alanlarından birinde uzmanlaşmak. 4
2) İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, 3
3) İşletme alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek, 4
4) İşletme alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak, 3