GEP1307 Deniz Kültürü ve Amatör DenizcilikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1307 Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: “Denizci Millet, Denizci Ülke” hedefine ulaşabilmek ve gençlerimizin denize ve deniz kültürüne yönelik ilgisini
arttırarak, ufkun ötesini görebilmelerine yardımcı olmak,
2. Ülkemizin genç neslinde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” ile ilgili farkındalık oluşturmak.
3. Ülkemizde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” nün yaygınlaşmasına katkıda bulunmak.
4. Ülkemiz gençlerinin kendi öğrenim alanları yanında, Türkiye’nin deniz ve denizcilik konularına da katkıda
bulunacak bilgi seviyesinde olmalarını sağlamak.
5. Ülkemiz Denizcilik endüstrisinin ihtiyaçlarına yönelik her alanda (Siyasi, Ekonomik, Kültürel, Teknolojik,
Sosyal vb.) politikalar ve projeler oluşturmak, yapılacak girişimlere ve mevcut kuruluşlar ile işletmelere yön
gösterici ışıklar tutmak, böylece yeni iş sektörü ve iş istihdamları oluşturmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak.
2. Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak,
3. Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak,
4. Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak,
5. Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak,
6. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak,
7. Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak,
farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek

Dersin İçeriği

Türkiye'de ve Dünya'da denizcilik tarihi, Türk denizcilik sektörü, Kabotaj hakkı ve Türk boğazları, denizci kimdir?, temel amatör denizcilik bilgileri, tekne bilgisi ve manevraları, harita bilgisi ve denizde çatışmayı önleme, denizde kısa mesafe telsiz haberleşmesi, denizde emniyet, Ulusal ve uluslararası mevzuat.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, örnek olay inceleme, bireysel ve grup çalışması, gözlem, simülasyon kullanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı Okyanuslar ve denizler Temel denizcilik terimleri
2) Deniz ve meteoroloji Teknenin bölümleri Temel denizcilik terimleri-2
3) Uygarlıklar ve Gemilerin Gelişim Tarihi Temel denizcilik terimleri-3
4) Türk Denizcilik Tarihi ve Haritacılık Güverte Donanım ve halatlar Öğrenci sunumu
5) Kabotaj Hakkı ve Boğazlar Denizde Çatışmayı Önleme-1 Öğrenci sunumu
6) Gemi ve Deniz Araçlarının Sınıflandırılması Denizde Çatışmayı Önleme-2 Fenerler ve Şamandıralar Öğrenci sunumu Konu anlatımı
7) Deniz ve Çevre Tekne Manevrasına Etki Edenler Demirleme Öğrenci sunumu Konu anlatımı
8) Ara Sınav
9) Denizci Ülke Olmak Yanaşma ve Ayrılma Manevrası Denize Adam Düştü Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı
10) Gemici Bağları Seyir Eğitimi – 1 (Harita) Öğrenci sunumu Konu anlatımı
11) Seyir Eğitimi – 2 (Yelken) Yangın Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı
12) Seyir Eğitimi – 3 (Yelken) İlk Yardım Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı
13) Denizde kısa mesafe telsiz (VHF) Haberleşmesi Denizde Temel Hukuk Öğrenci sunumu Konu anlatımı Makalelerin tesliminin tamamlanması
14) Teknelerde Motor ve Elektrik Sistemleri Dönem derslerinin gözden geçirilmesi Öğrenci sunumu Konu anlatımı Sunumların sona ermesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: BAU Kütüphanesinde bulunan kaynaklar:
• Baş, Münip (2001). Denizcilik Sözlüğü. Akademik Yayınları
• Arıkan, Z. ve Sancar, L. (2009). Türk Denizcilik Tarihi. Deniz Basımevi Müdürlüğü
• Esmer, S., Şengönül, G. Ve Paker, S. (2015). Temel Denizcilik Bilgisi. Beta Yayınları
Deniz Kültürü Ders Notları (*)
Amatör Denizcilik Ders Notu-1 (*)
Amatör Denizcilik Ders Notu-2 (*)
(*) Öğretim Görevlisinin aşağıdaki kaynaklardan derlediği ders notları öğrencilere pdf olarak BAU itslearning
üzerinden verilmektedir:
• Amatör Denizci El Kitabı, Sezar Atmaca
Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü
• Gemi Seyri, Nusret Belirdi
• Denizciler için sağlık rehberi
• SOLAS
• MARPOL
• Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson
• Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran ve Levent Düzcü

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5