YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1307 | Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | “Denizci Millet, Denizci Ülke” hedefine ulaşabilmek ve gençlerimizin denize ve deniz kültürüne yönelik ilgisini arttırarak, ufkun ötesini görebilmelerine yardımcı olmak, 2. Ülkemizin genç neslinde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” ile ilgili farkındalık oluşturmak. 3. Ülkemizde “Deniz ve Denizcilik Kültürü” nün yaygınlaşmasına katkıda bulunmak. 4. Ülkemiz gençlerinin kendi öğrenim alanları yanında, Türkiye’nin deniz ve denizcilik konularına da katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olmalarını sağlamak. 5. Ülkemiz Denizcilik endüstrisinin ihtiyaçlarına yönelik her alanda (Siyasi, Ekonomik, Kültürel, Teknolojik, Sosyal vb.) politikalar ve projeler oluşturmak, yapılacak girişimlere ve mevcut kuruluşlar ile işletmelere yön gösterici ışıklar tutmak, böylece yeni iş sektörü ve iş istihdamları oluşturmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak. 2. Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak, 3. Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak, 4. Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak, 5. Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak, 6. Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak, 7. Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı Okyanuslar ve denizler Temel denizcilik terimleri | |
2) | Deniz ve meteoroloji Teknenin bölümleri Temel denizcilik terimleri-2 | |
3) | Uygarlıklar ve Gemilerin Gelişim Tarihi Temel denizcilik terimleri-3 | |
4) | Türk Denizcilik Tarihi ve Haritacılık Güverte Donanım ve halatlar Öğrenci sunumu | |
5) | Kabotaj Hakkı ve Boğazlar Denizde Çatışmayı Önleme-1 Öğrenci sunumu | |
6) | Gemi ve Deniz Araçlarının Sınıflandırılması Denizde Çatışmayı Önleme-2 Fenerler ve Şamandıralar Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
6) | Gemi ve Deniz Araçlarının Sınıflandırılması Denizde Çatışmayı Önleme-2 Fenerler ve Şamandıralar Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
7) | Deniz ve Çevre Tekne Manevrasına Etki Edenler Demirleme Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Denizci Ülke Olmak Yanaşma ve Ayrılma Manevrası Denize Adam Düştü Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
10) | Gemici Bağları Seyir Eğitimi – 1 (Harita) Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
11) | Seyir Eğitimi – 2 (Yelken) Yangın Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
12) | Seyir Eğitimi – 3 (Yelken) İlk Yardım Eğitimi Öğrenci sunumu Konu anlatımı | |
13) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF) Haberleşmesi Denizde Temel Hukuk Öğrenci sunumu Konu anlatımı Makalelerin tesliminin tamamlanması | |
14) | Teknelerde Motor ve Elektrik Sistemleri Dönem derslerinin gözden geçirilmesi Öğrenci sunumu Konu anlatımı Sunumların sona ermesi | |
14) | Teknelerde Motor ve Elektrik Sistemleri Dönem derslerinin gözden geçirilmesi Öğrenci sunumu Konu anlatımı Sunumların sona ermesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | BAU Kütüphanesinde bulunan kaynaklar: • Baş, Münip (2001). Denizcilik Sözlüğü. Akademik Yayınları • Arıkan, Z. ve Sancar, L. (2009). Türk Denizcilik Tarihi. Deniz Basımevi Müdürlüğü • Esmer, S., Şengönül, G. Ve Paker, S. (2015). Temel Denizcilik Bilgisi. Beta Yayınları Deniz Kültürü Ders Notları (*) Amatör Denizcilik Ders Notu-1 (*) Amatör Denizcilik Ders Notu-2 (*) (*) Öğretim Görevlisinin aşağıdaki kaynaklardan derlediği ders notları öğrencilere pdf olarak BAU itslearning üzerinden verilmektedir: • Amatör Denizci El Kitabı, Sezar Atmaca Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü • Gemi Seyri, Nusret Belirdi • Denizciler için sağlık rehberi • SOLAS • MARPOL • Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson • Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran ve Levent Düzcü |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |