SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4442 | Sinema ve Politika | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, 20. ve 21. yüzyıl boyunca önemli siyasi olayların temel ilkelerini ve bunların sinemadaki temsilini analiz eder. Onemli siyasi ideolojiler ve sinema tarihinde dönüm noktası olarak nitelendirilen filmler arasındaki bağlantılara bakar. Yakın tarihte ortaya çıkan olayları ve bunların etkilerini eleştirel bir çerçevede tartisarak öğrencilerin bu konulari daha iyi anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, propaganda, savaş, aktivizm, etik, vatandaslik, haklar, medyanın rolü, sosyal psikoloji, otorite, etnik çatışma, terörizm, milliyetcilik, kitle gözetimi, ve göç gibi geniş bir yelpazedeki kavramların derinlemesine incelenmesini sağlamak için alandaki bilim adamlarının teorik çalışmalarını da kullanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Film ve Siyaset kavramlarına çeşitli yaklaşımları inceler 2. Siyaset ve sinema arasındaki karmaşık ilişkileri eleştirmeli bir çizgiden inceleyen ve açıklayan önemli tartışmalar, kavramlar, yaklaşımlar, teoriler ve örnekleri kavrar. 3. Tarihi ve çağdaş sinemayi incelerken, dünyanın dört bir yanından gelen filmleri karşılaştırır. 4. Toplumlar, hükümetler ve uluslararası aktörler arasındaki etkileşimleri analiz eder. 5. Yerel, ulusal ve küresel bağlamlarda farklı sosyal ve politik aktörlerin (ör. Devletler, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütler, uluslarüstü yapılar) rolünü tanır. 6. Devlet gelişimi, demokratikleşme, eşitsizlik, seferberlik ve küresel ağların süreçlerini analiz eder ve tartışır. 7. Siyaset ve sinema arasındaki geniş ilişkiyi araştırıp, sinemanın politik ve sosyal dönüşümlere tepkisini inceler ve film yapımcılığının kendi başına ne ölçüde siyasi bir eylem olduğunu sorgular. 8. Eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. |
Filmin Etkisi; Propaganda; Savaş ve Sinema (İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, Vietnam Savaşı); Catisma; Faşizm; Holokost; Totaliter Rejimler; Otoriter Rejimler; Siyasal Aktivizm; Sosyalizm; Komünizm; Neo-Marksizm; Küba Devrimi; Milliyetçilik; Etik; Haklar; Vatandaşlık; Azınlıklar; Etnisite; Göç; Feminizm; Medya; Terörizm; Globalizm. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics. Andrew Heywood - Political Ideologies. |
2) | Film ve Propaganda | Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film. Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany. J. S. McClelland - A History of Western Political Thought Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened. Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies. |
3) | Totalitaryaniizm ve Ikinci Dunya Savas | Hannah Arendt - Banality of Evil. Primo Levi - The Gray Zone. |
4) | Soguk Savas Donemi | Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited. John O Koehler - Stasi. |
5) | Siyasi Eylemcilik I (Sosyalizm) | G. S. Prentzas - The Cuban Revolution Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life Peter McLaren - Che Guevara Paulo Drinot - Che's Travels |
6) | Siyasi Eylemcilik II (Anarsizm) | Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex |
7) | Ara Sınav | |
8) | Siyasi Eylemcilik III (Milliyetcilik) | Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century John Galtung - A Structural Theory of Imperialism |
9) | Savas ve Sinema I | Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology |
10) | Savas ve Sinema II | Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century |
11) | Vatandaslik ve Haklar | Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction |
12) | Siyaset ve Medya | Michael Griffin - Media Images of War Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process |
13) | Terorizm | Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation Johan Galtung - Cultural Violence |
14) | Gelismekte olan Toplumlar ve Demokrasinin Sorunlari | Adam Jones - Genocide and Mass Killing Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa |
Ders Notları / Kitaplar: | Yannis Tzioumakis, Claire Molloy - The Routledge Companion to Cinema and Politics. Andrew Heywood - Political Ideologies. Richard Schickel - Charlie Chaplin: A Life in Film. Alexander J. DeGrand - Fascist Italy and Nazi Germany. J. S. McClelland - A History of Western Political Thought Neil Pagesm Mary Rhiel, Ingeborg Majer-O'Sickey - Riefenstahl Screened. Jonathan Auerbach, Russ Castronovo - The Oxford Handbook of Propaganda Studies. Hannah Arendt - Banality of Evil. Primo Levi - The Gray Zone. Bernard Schaefer - The Lives of Others: East Germany Revisited. John O Koehler - Stasi. Robert Sklar - The Baader Meinhof Complex Julian Preece - Baader-Meinhof and the Novel Steve Giles, Maike Oergel - Counter-Cultures in Germany and Central Europe Christina Gerhardt - The Baader Meinhof Complex Chang Hyun Cho - Der Baader Meinhof Komplex G. S. Prentzas - The Cuban Revolution Jon Lee Anderson - Che Guevara: A Revolutionary Life Peter McLaren - Che Guevara Paulo Drinot - Che's Travels Henry Veltmeyer - Imperialism, Crisis and Class Struggle A.P. Thornton - Imperialism in the Twentieth Century John Galtung - A Structural Theory of Imperialism Bonnie L. Green, et. al. - Trauma Interventions in War and Peace Kenneth Payne - The Psychology of Modern Conflict Martin J. Medhurst - Cold War Rhetoric, strategy, metaphor, and ideology Michael Taillard, Holly Giscoppa - Psychology and Modern Warfare: Idea Management in Conflict and Competition Patricia Keeton, Peter Scheckner - American War Cinema and Media since Vietnam Politics, Ideology, and Class Ronnie D. Lipschutz - After Authority: War, Peace, and Global Politics in the 21st Century Sarah Gamble - The Routledge Companion to Feminism and PostFeminism Estelle B. Freedman - Feminism, Sexuality, and Politics Margaret Walters - Feminism. A Very Short Introduction Michael Griffin - Media Images of War Cees J. Hamelink - Media between Warmongers and Peacemakers Rune Ottosen - Enemy Images and the Journalistic Process Stuart J. Kaufman - Ethnic Conflict Adam Jones - Genocide and Mass Killing Scott Straus - Wars Do End: Changing Patterns of Political Violence in Sub-Saharan Africa Erin Steuter and Deborah Wills - Dehumanizing the Enemy in post 9/11 Media Representations John Lewis Gaddis - A Grand Strategy of Transformation Johan Galtung - Cultural Violence |
Diğer Kaynaklar: | Ders Paketindeki Makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 107 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |