SİNEMA VE MEDYA ARAŞTIRMALARI (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6007 | Sinema ve Cinsiyet | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersin Amacı: | Ders, Freudcu psikanalizi temel olan feminist film kuramının, yeni feminist perspektiflerle eleştirel bir değerlendirilmesini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Film kuramında korku sinemasına ilişkin Freudcu feminist yaklaşımlara aşima olmak. II. Bir janr filmini, film teorisinin kavramsal araçları ile analiz edebilme yeteneğini edinmek. III. Film izleme deneyiminde etkin olan muhtemel hazları anlamak. IV. Toplumsal cinsel kimlik ve bakış konularında film kuramındaki mevcut yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak. |
Ders, film kuramı ve psikanaliz üzerine ve korku ile istismar sinemalarını inceleyerek Freud'u yeniden değerlendiren üç temel eserin ayrıntılı bir okumasını içermektedir. Dersin öğretme yöntemleri: Tartışma, işbirliği içinde öğrenme, öğretim üyesinin ders anlatımları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Hadım olma endişesi: The Monstrous-Feminine -1 | okuma |
3) | Hadım olma endişesi: The Monstrous-Feminine -2 | okuma |
4) | Hadım olma endişesi: The Monstrous-Feminine -3 | okuma |
5) | Tekinsizlik: Phallic Panic -1 | okuma |
6) | Tekinsizlik: Phallic Panic -2 | okuma |
7) | Tekinsizlik: Phallic Panic -3 | okuma |
8) | İntikamcı kadınlar: isyankar rahibe janrı | film izleme |
9) | İntikamcı kadınlar: tecavüz ve intikam janrı -1 | film izleme |
10) | İntikamcı kadınlar: tecavüz ve intikam janrı | film izleme |
11) | Mazohist hazlar: Men, Women & Chainsaws: Gender in the Horror Film -1 | okuma |
12) | Mazohist hazlar: Men, Women & Chainsaws: Gender in the Horror Film -2 | okuma |
13) | Mazohist hazlar: Men, Women & Chainsaws: Gender in the Horror Film -3 | okuma |
14) | Genel değerlendirme | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Barbara Creed, The Monstrous-Feminine (1993, Routledge) Barbara Creed, Phallic Panic (2005, Melbourne Univ. Press) |
Diğer Kaynaklar: | Carol Glover, Men, Women & Chainsaws: Gender in the Horror Film (1993, Princeton U. Press) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | 144 |
Sunum / Seminer | 14 | 7 | 98 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 300 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlayacak akademik bilgi ve ürün (konferans bildiri metni, makale, deneme, araştırma projeleri üretme ve değerlendirme vb gibi) üretme ve yorumlama konusunda azami yeterlik kazanır. | |
2) | Sinema, medya ve kültürel çalışmalar disiplinleri içinde özel bir araştırma alanı hakkında geniş bir literatür bilgisi ve kavrayışı kazanır. | |
3) | Sinema, medya ve kültürel çalışmalar alanlarındaki temel kavramları ve düşünme prensiplerine ilişkin bilgilere sahip olur. | |
4) | Türkçe ve İngilizce dilinde yayımlanabilecek araştırma projeleri ve çıktıları üretebilmek için gerekli olan akademik yetenekleri kazanır. | |
5) | Sinema, medya ve kültürel incelemeler alanlarına içkin bir konu hakkında etik değerleri ve kurallara uygun olarak tutarlı analiz, saptama ve yorum yapabilme becerisi kazanır. | |
6) | Yaygın etki üreten ve özgün değer taşıyan araştırmaları üretme konusunda akademik sorumluluk ve bilinç sahibi olur. | |
7) | Sinema, medya ve kültürel araştırmalar alanları içerisinde analiz edilebilecek her konuyu tarihsel, kültürel, ekonomik ve siyasi birleşenleri ile yorumlayabilme becerisine sahip olur. | |
8) | Kantitatif ve Kalitatif araştırma yöntemlerini bilir ve uygulama yeteneği kazanır. |