İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5888-2 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
IMT5888-1 - Yüksek Lisans Tezi |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | literatür tarama, kaynak kullanımı, gözlem, anket, röportaj, ölçüm, veri analizi, raporlama vs. |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencinin bir dönem önce IMT5888-1 dersi kapsamında tez danışmanı gözetiminde başladığı yüksek lisans tez çalışması ve bu kapsamda tamamladığı literatür taraması, çalışma konusuna yönelik problem tanımlaması, hipotez/araştırma sorusunu netleştirmesi; saha/vaka çalışması kurgulaması; ve veri toplama aşamalarını takiben topladığı verinin analizi, yorumu ve tezin sonuç ve ilgili literatüre dayanarak tartışılması ile tamamlaması beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Bilimsel çalışmaya hazırlık için literatür taraması yapabilmek. -Bilimsel çalışma için ilgili alanda problem tanımı ve hipotez/araştırma sorusu geliştirebilmek. -Literatürdeki çalışmaları analiz ederek çeşitli araştırma metotlarını ve araçlarını tanımak ve çalışmaya uygun olanları belirleyebilmek. -Belirlenen araştırma konusu için saha/vaka seçimi yapabilmek evren ve örneklem tanımlayabilmek. -Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplayabilmek -Toplanan veriyi objektif ve istatistik yöntemlere bağlı kalarak analiz edip yorumlamak -Elde edilen sonuçları mevcut literatüre bağlı kalarak yorumlamak ve tez çalışmasını sonuçlandırmak |
-Problem tanımı, hipotez/araştırma sorusu geliştirme, -Belirlenen konu/problem çerçevesinde literatürün taranması -Çalışmaya uygun araştırma metotlarını ve araçlarını belirlemek. -Tez konusu için saha/vaka seçimi yapmak; evren ve örneklem tanımlamak. -Sahadan veri toplamak. -Toplanan veriyi analiz etmek -Veriyi literatürle birlikte yorumlayarak, tartışarak tezi sonuçlandırmak. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney, Eğitsel Oyun, Farklılaştırma, Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Simülasyon, Sosyal Faaliyet, Staj, Tartışma, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hafta 1 – Literatürdeki çalışmaları analiz ederek çeşitli araştırma metotlarını ve araçlarını tanımak ve çalışmaya uygun olanları belirlemek. | Kaynak tarama, sahada bulunma ve tanıma |
2) | Hafta 2 - Literatürdeki çalışmaları analiz ederek çeşitli araştırma metotlarını ve araçlarını tanımak ve çalışmaya uygun olanları belirlemek. | kaynak tarama, sahada bulunma ve tanıma |
3) | Hafta 3 – Belirlenen araştırma konusu için saha/vaka seçimi yapmak evren ve örneklem tanımlamak | veri toplama araçlarının hazırlanması |
4) | Hafta 4 - Belirlenen araştırma konusu için saha/vaka seçimi yapmak evren ve örneklem tanımlamak | kaynak tarama, sahada bulunma ve tanıma |
5) | Hafta 5 - Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplamak | veri toplama araçlarının hazırlanması |
6) | Hafta 6 - Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplamak | Veri toplama araçlarının hazırlanması |
7) | Hafta 7 - Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplamak | veri toplama araçlarının hazırlanması |
8) | Hafta 8 - Veri analizi | İstatistiksel analiz yöntemleri ve araçlarının araştırılması |
9) | Hafta 9 - Veri analizi | İstatistiksel analiz yöntemleri ve araçlarının araştırılması |
10) | Hafta10 – Veri analizi | İstatistiksel analiz yöntemleri ve araçlarının araştırılması |
11) | Hafta 11: Son Raporlama ve Sunum Hazırlıkları | yok |
12) | Week 12 – Son Raporlama ve Sunum Hazırlıkları | yok |
13) | Hafta13 - Son Raporlama ve Sunum Hazırlıkları | yok |
14) | Week 14 - Son Raporlama ve Sunum | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok none |
Diğer Kaynaklar: | secilen konuya gore degisecektir varies according to the topic chosen |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 450 |
Final | 14 | 310 |
Toplam İş Yükü | 760 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mimarlık alanıyla ilişkili bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 4 |
2) | Alanıyla ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış ve karmaşık tasarım problemlerine eleştirel düşünce ve bilimsel yöntemlerle yaklaşarak kapsamlı çözümler üretebilir. | 4 |
3) | İç Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | 5 |
4) | İç Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 5 |
5) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 4 |
6) | İç Mimarlık ve ilgili disiplinlerde yeni yaklaşımlar geliştirip bilgi üretebilir; araştırma veya tasarım sonuçlarını Türkçe bilimsel bir tez olarak sunabilir ve akademik platformlarda yazılı, sözlü ya da dijital araçlarla paylaşabilir. | 5 |
7) | İç Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 4 |