IMT5888-2 Yüksek Lisans TeziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5888-2 Yüksek Lisans Tezi Bahar 0 0 0 30

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: IMT5888-1 - Yüksek Lisans Tezi
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: literatür tarama, kaynak kullanımı, gözlem, anket, röportaj, ölçüm, veri analizi, raporlama vs.
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencinin bir dönem önce IMT5888-1 dersi kapsamında tez danışmanı gözetiminde başladığı yüksek lisans tez çalışması ve bu kapsamda tamamladığı literatür taraması, çalışma konusuna yönelik problem tanımlaması, hipotez/araştırma sorusunu netleştirmesi; saha/vaka çalışması kurgulaması; ve veri toplama aşamalarını takiben topladığı verinin analizi, yorumu ve tezin sonuç ve ilgili literatüre dayanarak tartışılması ile tamamlaması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Bilimsel çalışmaya hazırlık için literatür taraması yapabilmek.
-Bilimsel çalışma için ilgili alanda problem tanımı ve hipotez/araştırma sorusu geliştirebilmek.
-Literatürdeki çalışmaları analiz ederek çeşitli araştırma metotlarını ve araçlarını tanımak ve çalışmaya uygun olanları belirleyebilmek.
-Belirlenen araştırma konusu için saha/vaka seçimi yapabilmek evren ve örneklem tanımlayabilmek.
-Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplayabilmek
-Toplanan veriyi objektif ve istatistik yöntemlere bağlı kalarak analiz edip yorumlamak
-Elde edilen sonuçları mevcut literatüre bağlı kalarak yorumlamak ve tez çalışmasını sonuçlandırmak

Dersin İçeriği

-Problem tanımı, hipotez/araştırma sorusu geliştirme,
-Belirlenen konu/problem çerçevesinde literatürün taranması
-Çalışmaya uygun araştırma metotlarını ve araçlarını belirlemek.
-Tez konusu için saha/vaka seçimi yapmak; evren ve örneklem tanımlamak.
-Sahadan veri toplamak.
-Toplanan veriyi analiz etmek
-Veriyi literatürle birlikte yorumlayarak, tartışarak tezi sonuçlandırmak.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney, Eğitsel Oyun, Farklılaştırma, Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Simülasyon, Sosyal Faaliyet, Staj, Tartışma, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama, Uygulama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hafta 1 – Literatürdeki çalışmaları analiz ederek çeşitli araştırma metotlarını ve araçlarını tanımak ve çalışmaya uygun olanları belirlemek. Kaynak tarama, sahada bulunma ve tanıma
2) Hafta 2 - Literatürdeki çalışmaları analiz ederek çeşitli araştırma metotlarını ve araçlarını tanımak ve çalışmaya uygun olanları belirlemek. kaynak tarama, sahada bulunma ve tanıma
3) Hafta 3 – Belirlenen araştırma konusu için saha/vaka seçimi yapmak evren ve örneklem tanımlamak veri toplama araçlarının hazırlanması
4) Hafta 4 - Belirlenen araştırma konusu için saha/vaka seçimi yapmak evren ve örneklem tanımlamak kaynak tarama, sahada bulunma ve tanıma
5) Hafta 5 - Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplamak veri toplama araçlarının hazırlanması
6) Hafta 6 - Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplamak Veri toplama araçlarının hazırlanması
7) Hafta 7 - Seçilen metot ve araçlarla sahadan veri toplamak veri toplama araçlarının hazırlanması
8) Hafta 8 - Veri analizi İstatistiksel analiz yöntemleri ve araçlarının araştırılması
9) Hafta 9 - Veri analizi İstatistiksel analiz yöntemleri ve araçlarının araştırılması
10) Hafta10 – Veri analizi İstatistiksel analiz yöntemleri ve araçlarının araştırılması
11) Hafta 11: Son Raporlama ve Sunum Hazırlıkları yok
12) Week 12 – Son Raporlama ve Sunum Hazırlıkları yok
13) Hafta13 - Son Raporlama ve Sunum Hazırlıkları yok
14) Week 14 - Son Raporlama ve Sunum yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
none
Diğer Kaynaklar: secilen konuya gore degisecektir
varies according to the topic chosen

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 450
Final 14 310
Toplam İş Yükü 760

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mimarlık alanıyla ilişkili bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
2) Alanıyla ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış ve karmaşık tasarım problemlerine eleştirel düşünce ve bilimsel yöntemlerle yaklaşarak kapsamlı çözümler üretebilir. 4
3) İç Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. 5
4) İç Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. 5
5) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. 4
6) İç Mimarlık ve ilgili disiplinlerde yeni yaklaşımlar geliştirip bilgi üretebilir; araştırma veya tasarım sonuçlarını Türkçe bilimsel bir tez olarak sunabilir ve akademik platformlarda yazılı, sözlü ya da dijital araçlarla paylaşabilir. 5
7) İç Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. 4