İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5888-2 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
IMT5888-1 - Yüksek Lisans Tezi |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | observation, questionnaire, interviews, measurements, etc. |
Dersin Amacı: | Tezin amacı öğrencilerin nasıl bağımsız bir araştırmanın üretkenlikle yürütüleceğini öğrenmelerini sağlamaktır. Tez üzerinde çalışmak belirlenmiş temada öğrencilerin bilimsel, doğrudan ve kesin olarak işaret edebilmelerini sağlar. Öğrenciler araştırma süreçlerinde farklı aşamalarda sezme yeteneğini kazanırlar ve teorik açıdan, araştırma tasarımı ve metod seçimi arasındaki ilişkiyi farkedebilmelerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tezini tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmiş olduğu kabul edilir: 2. Belirli teorik ve ampirik tartışma alanında dikkate değer bir bilgi birikimine sahip olma 3. Tezde belirtilen fikirleri bilimsel soruşturmada değerlendirilirken oluşturma, sunma ve savunma yetenekleri kazanma 4. Ciddi bir şekilde digger teorileri inceleme ve bilgisayar bilimine ait teknikleri uygulama. |
Kaynak Taraması Makale analizi ve metoloji Degerlendirme Raporlama ve Sunum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Week 1 – Kaynak Taraması | yok |
2) | Week 2 - Makale analizi ve metodoloji | kaynak tarama |
3) | Week 3 – Değerlendirme | kaynak tarama |
4) | Week 4 - Raporlama ve Sunum I | kaynak taramasi |
5) | Week 5 - Kaynak Taraması | Kaynak Taraması |
6) | Week 6 - Makale analizi | Kaynak Taraması |
7) | Week 7 - Değerlendirme | kaynak taramasi |
8) | Week 8 - Raporlama ve Sunum II | kaynak tarama |
9) | Week 9 - Kaynak Taraması | Kaynak Taraması |
10) | Week 10 – Makale analizi | yok |
11) | Week 11 – Değerlendirme | yok |
12) | Week 12 – Kaynak Taraması | yok |
13) | Week 13 - Makale analizi | yok |
14) | Week 14 - Son Raporlama ve Sunum III | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | yok none |
Diğer Kaynaklar: | secilen konuya gore degisecektir varies according to the topic chosen |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 | 450 |
Sunum / Seminer | 15 | 5 | 75 |
Proje | 15 | 12 | 180 |
Toplam İş Yükü | 750 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. | 5 |
2) | İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek | 5 |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. | 5 |
4) | Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek | 5 |
5) | İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek | 5 |
6) | Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, | 5 |
7) | Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. | 5 |
8) | İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek | 5 |
9) | Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. | 5 |
10) | İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. | 5 |
11) | İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek | 5 |