IMT5887 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5887 Seminer Bahar 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: IMT5888-1 - Yüksek Lisans Tezi
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Öğ.Gör. AHMET SEZGİN
Doç. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: interviews with professionals, public,
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin akademik çalışmalarda araştırma, analiz, değerlendirme ve raporlama yapmalarına olanak tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Araştırma metotlarını tanımlama.
II. Literatür tarama metotlarını tanımlama
III. Yapılmış çalışmaları analiz etme
IV. Araştırma planı tanımlama
V. Akademik rapor oluşturma

Dersin İçeriği

Seçilen konu hakkında literatür taraması
Seçilen konu hakkında veri toplama
Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi
Rapor oluşturulması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Hafta: Problem tanımı kaynak tarama
2) 2.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
3) 3.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
4) 4.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
5) 5.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
6) 6.Hafta: Seçilen konu hakkında literatür taraması kaynak tarama
7) 7.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama kaynak tarama
8) 8.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama kaynak tarama
9) 9.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama istatistik ve degerlendirme yontemleri ile lilgili bilgi edinme
10) 10.Hafta: Seçilen konu hakkında veri toplama istatistik ve diger degerlendirme yontemlerine dair bilgi edinme
11) 11.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve diger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme
12) 12.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve diger degerlendirme metotlari ile ilgili bilgi edinme
13) 13.Hafta: Toplanan verinin analizi ve değerlendirmesi istatistik ve difger degerlendirme metotlari hakkinda bilgi edinme
14) 14.Hafta: Rapor oluşturulması yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
none
Diğer Kaynaklar: arastirilan konu ile ilgili kaynakalar her ogrenci icin degisecektir.

the references will vary according to the topic chosen by each student

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 210
Sunum / Seminer 1 3
Toplam İş Yükü 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık, Mimarlık ve Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümleri lisans yeterliliklerine dayalı olarak, İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programında bu bilgi ve yeterliliklerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, kuramsal çalışmaları takip edebilmek, katkıda bulunabilmek. 5
2) İç Mekan Tasarımındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulamak, araştırmak, incelemek, sonuçları değerlendirmek ve uygulama ile ilişkilendirebilmek 5
3) Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olmak ve kendi çalışmasını bu yöntemler dahilinde kurgulayıp inceleyebilme yetisine sahip olmak. 5
4) Tasarım çalışmalarında disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak, bilgiyi ve çözümleme yeteneklerini İç Mekan Tasarımı yüksek lisans programına uygulayabilmek 4
5) İç Mekan Tasarımını farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek 4
6) Tasarım çalışmalarını, özellikle de İç Mekan Tasarımına dair bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, 5
7) Mekânsal ilişkiler ve bunların sosyal boyutlarını etkileyen normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek ve yeni öneriler, teoriler geliştirebilmek. 4
8) İç Mekan Tasarımına dair güncel gelişmeleri takip etmek, güncel çalışmalar yürütebilmek 5
9) Kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. 5
10) İç Mekan Tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri benimsemek, ve kullanmak. 4
11) İç Mekan Tasarımına dair literatürü ve gelişmeleri an az bir yabancı dilde takip edebilmek, kendi calismalari ve konusu ile ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek 5