IMT5437 Akustik TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IMT5437 Akustik Tasarımı Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YİĞİT YILMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iç mekanda akustik şartların sağlanması için akustik sistemler hakkında gerekli bilgilerin verilmesidir. Öğrencilerin, genel kavramlarıyla mimari akustik ile ilgili temel terimleri kavrayabilmeleri ve iç mekan tasarımı projelerinde derste kazandıkları bilgileri kullanmaları mümkün olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Akustik, ses yutucular, ses yalıtımı ve iç mekandaki diğer akustik uygulamaları değerlendirir, iç mekan tasarımı projelerine uygular.

Dersin İçeriği

1. Akustiğe giriş
2. Sesin Özellikleri
3. Kapalı mekanlarda sesin davranışı- Hacim akustiği
4. Akustik için tasarım-Oditoryum tasarımı için genel gereklilikler
5. Ses izolasyonu
6. Gürültü Kontrolü
7. Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü
8. Akustik için tasarım-Müzik odası tasarımı için genel gereklilikler
9. Ses yansıtma ve soğurma
10. Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları
11. Akustik için tasarım-Karışık akustik ihtiyaçlar için akustik tasarım

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akustiğe giriş Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
2) Sesin Özellikleri Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
3) Kapalı mekanlarda sesin davranışı- Hacim akustiği Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
4) Akustik için tasarım-Oditoryum tasarımı için genel gereklilikler Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
5) Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
6) Ses izolasyonu Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
7) Ara Sınav Geçmiş derslerin tekrar edilmesi.
8) Gürültü Kontrolü Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
9) Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
10) Akustik için tasarım-Müzik odası tasarımı için genel gereklilikler Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
11) Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
12) Ses yansıtma ve soğurma Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
13) Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
14) Akustik için tasarım-Karışık akustik ihtiyaçlar için akustik tasarım Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
15) Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır.
16) Final Sınavı Geçmiş derslerin tekrar edilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Powerpoint presentation notes
Powerpoint sunum ders notları
Diğer Kaynaklar: ARCHITECTURAL ACOUSTICS / PRINCIPLES AND PRACTICE William J. Cavanaugh, Joseph A. Wilkes 1999 0471306827
ACOUSTICS AND SOUND INSULATION/DETAIL PRACTICE Eckard Mommertz 2009 3764399538

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 5
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 7 112
Ödevler 7 6 42
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir.
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur.