MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5412 | Ayndınlatma ve Renk Uygulamaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Saha Çalışmaları |
Dersin Amacı: | Bu ders iç mimarlık ve mimarlık alanlarında aydınlatma ve renk konularını bilimsel bir bakış açısıyla ele almayı hedeflemektedir. Ders, başlıca ışık ve renk konularına dair lisans düzeyindeki temel bilgilere dayanarak, öğrenciye bu alanlarda alt baslıklarda yapılan bilimsel çalışmaları aktarmak ve kendi tez çalışmalarını örnek oluşturacak çalışmaları ve bunların kurgularını incelemeyi hedeflemektedir. Ayrıca bu alanlarda yapılan güncel çalışmaları ve literatürü takip etmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - doğal ve yapay aydınlatmanın temel prensiplerini ve yaklaşımlarını analiz eder, - ışığın mekan algısı üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir, - ışık, hacim ve form ilişkisini inceler ve değerlendirir, - rengin temelleri ve mimarlık ve iç mimarlıkta kullanım prensiplerini inceler, - rengin psikoloji, fizyoloji ve duygular üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir, - mekan renk kullanımına ait farklı yaklaşımları inceler ve değerlendirir, - tüm lisans düzeyindeki bilgilerin ışığında kendi tez araştırması için bir yön çizer, - bu alanlarda kurgulanan ve yapılan bilimsel araştırmaları inceler, - bu alanlardaki literatüre hakim olur ve güncel gelişmeleri takip eder, |
• Görme ve renk • Işık ve ışınımın fiziksel ölçümü • İç aydınlatma • Dış aydınlatma • Ulaşımda aydınlatma ve sinyalizasyon • Fotobiyoloji ve fotokimya • Görüntü teknolojisi • Aydınlatmanın diğer konuları (terminoloji, eğitim, aydınlatma ekonomisi, ışık kaynakları, aydınlatma armatürü vb.) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görme ve renk | ilgili makalelerin okunmasi |
2) | Görme ve renk | ilgili makalelerin okunmasi |
3) | Işık ve ışınımın fiziksel ölçümü | ilgili makalelerin okunmasi |
4) | Renk Teorileri ve Metodlari | ilgili makalelerin okunmasi |
5) | İç aydınlatma ve 1 odev | ilgili makalelerin okunmasi |
6) | İç aydınlatma | ilgili makalelerin okunmasi |
7) | Dış aydınlatma | ilgili makalelerin okunmasi |
8) | Dış aydınlatma ve 2. odev | ilgili makalelerin okunmasi |
9) | MIDTERM EXAM | |
10) | Ulaşımda aydınlatma ve sinyalizasyon | ilgili makalelerin okunmasi |
11) | Fotobiyoloji ve fotokimya | ilgili makalelerin okunmasi |
12) | Fotobiyoloji ve fotokimya | ilgili makalelerin okunmasi |
13) | Görüntü teknolojisi Aydınlatmanın diğer konuları (terminoloji, eğitim, aydınlatma ekonomisi, ışık kaynakları, aydınlatma armatürü vb.) | ilgili makalelerin okunmasi |
14) | Saha Calismasinin sunumu | sunumlarin hazirlanmasi |
15) | FINAL EXAM |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint presentation print outs Subject related articles |
Diğer Kaynaklar: | - Michelle Corrodi and Klaus Spechtenhauser, Illuminating. ETH (Swiss Federal Institute of Technology Zurich), Birkhauser Verlag AG, 2008 - Hervee Descottes with Cecilia E. Ramos. Architectural Lighting: Designing with Light and Space. Princeton Architectural Press, NY, 2011 - Ulrike Brandi. Lighting Design: Principles, Implementation and Case Studies. Birkhauser-Detail Practice, 2006, Munich - Marietta S. Millet and Catherine Jean Barrett. Light Revealing Architecture. Van Nostrand Reinhold, 1996, NY - Gerhard Meerwein, Bettina Rodeck and Frank Mahnke. Color: Communication in Architectural Space e-book in Bahcesehir University Library (copy center), - M. David Egan and Victor W. Olgyay. Architectural Lighting. - Nonie Niesewand. Lighting. - Ulrike Brandi and Christoph Geissmar Brandi. Lightbook: The Practice of Lighting Design. - Sage Russell. The Architecture of Light: Architectural Lighting Design Concepts and Techniques |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Arazi Çalışması | 1 | % 15 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 16 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |