İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5423 | Uluslararası Muhasebe Standartları | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, geleceğin yöneticileri olacak öğrencilerin, değişen muhasebe ve finansal raporlama uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir. Uluslararası Finansal Raporlama Standartları dersi ile uluslar arası finansal raporlama standartları ve uluslararası muhasebe standartlarını kavramsal çerçeve temel alınarak incelenmesi ve muhasebe standartları uygulamaları ve uluslar arası finansal raporlama standartlarına uygun hazırlanmış finansal tabloların analizi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersin sonunda öğrenciler, Türk muhasebe sisteminin kavramsal çerçeveleri itibariyle açıklayabileceklerdir. II. Bu dersin sonunda öğrenciler, uluslararası finansal raporlama standartlarını açıklayabileceklerdir. III. Bu dersin sonunda öğrenciler, Uluslararası finansal raporlama standartlarına gore hazırlanmış finansal tabloları inceleyebileceklerdir. IV. Bu dersin sonunda öğrenciler, sürekli değişsen uluslararası finansal raporlama standartlarının yorumlanmasının nasıl yapılacağını açıklayabileceklerdir. |
Bu derste uluslararası finansal raporlama standartları Türkiye Muhasebe standartları Kurulunun hazırlamış olduğu tebliğler ve Uluslararası muhasebe standartları kurumu tarafından yayınlanan standartlar doğrultusunda ele alınacaktır. Derste belli başlı uluslararası finansal raporlama standartları kavramsal çerçevesi açıklanıp, öne çıkan muhasebe standartları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Türk Muhasebe Sistemine Genel Bakış | |
2) | Kavramsal Çerçeve | |
3) | Kavramsal Çerçeve | |
4) | TMS 7: Nakit Akış Tabloları | |
5) | TMS 1: Finansal Tabloların Sunuluşu | |
6) | TMS 2 : Stoklar | |
7) | TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar TMS 10: Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar | |
8) | ARA SINAV | |
9) | TMS 16: Maddi Duran Varlıklar | |
10) | TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar | |
11) | TMS 32: Finansal Araçlar (Sunum) TMS 39: Finansal Araçlar (Muhasebeleştimr ve Ölçme) | |
12) | TMS 18: Hasılat | |
13) | TMS 37: Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar | |
14) | TMS 12: Gelir Vergileri |
Ders Notları / Kitaplar: | Power Point Sunumları / Power Point Slides |
Diğer Kaynaklar: | Remzi Örten, Hasan Kaval ve Aydın Karapınar, Türkiye Muhasebe ve Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları, Ankara: Gazi Kitabevi, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Toplam | % 50 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 50 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |