MUHASEBE VE ULUSLARARASI RAPORLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5423 | Uluslararası Muhasebe Standartları | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, geleceğin yöneticileri olacak öğrencilerin, değişen muhasebe ve finansal raporlama uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir. Uluslararası Finansal Raporlama Standartları dersi ile uluslar arası finansal raporlama standartları ve uluslararası muhasebe standartlarını kavramsal çerçeve temel alınarak incelenmesi ve muhasebe standartları uygulamaları ve uluslar arası finansal raporlama standartlarına uygun hazırlanmış finansal tabloların analizi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersin sonunda öğrenciler, Türk muhasebe sisteminin kavramsal çerçeveleri itibariyle açıklayabileceklerdir. II. Bu dersin sonunda öğrenciler, uluslararası finansal raporlama standartlarını açıklayabileceklerdir. III. Bu dersin sonunda öğrenciler, Uluslararası finansal raporlama standartlarına gore hazırlanmış finansal tabloları inceleyebileceklerdir. IV. Bu dersin sonunda öğrenciler, sürekli değişsen uluslararası finansal raporlama standartlarının yorumlanmasının nasıl yapılacağını açıklayabileceklerdir. |
Bu derste uluslararası finansal raporlama standartları Türkiye Muhasebe standartları Kurulunun hazırlamış olduğu tebliğler ve Uluslararası muhasebe standartları kurumu tarafından yayınlanan standartlar doğrultusunda ele alınacaktır. Derste belli başlı uluslararası finansal raporlama standartları kavramsal çerçevesi açıklanıp, öne çıkan muhasebe standartları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Türk Muhasebe Sistemine Genel Bakış | |
2) | Kavramsal Çerçeve | |
3) | Kavramsal Çerçeve | |
4) | TMS 7: Nakit Akış Tabloları | |
5) | TMS 1: Finansal Tabloların Sunuluşu | |
6) | TMS 2 : Stoklar | |
7) | TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar TMS 10: Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar | |
8) | ARA SINAV | |
9) | TMS 16: Maddi Duran Varlıklar | |
10) | TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar | |
11) | TMS 32: Finansal Araçlar (Sunum) TMS 39: Finansal Araçlar (Muhasebeleştimr ve Ölçme) | |
12) | TMS 18: Hasılat | |
13) | TMS 37: Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar | |
14) | TMS 12: Gelir Vergileri |
Ders Notları / Kitaplar: | Power Point Sunumları / Power Point Slides |
Diğer Kaynaklar: | Remzi Örten, Hasan Kaval ve Aydın Karapınar, Türkiye Muhasebe ve Raporlama Standartları Uygulama ve Yorumları, Ankara: Gazi Kitabevi, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Toplam | % 50 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 50 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe ve raporlama alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | 4 |
2) | Muhasebe ve raporlama alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | 3 |
3) | Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak | 4 |
4) | Farklı sektörlerdeki işletmelerin ( banka, sigorta ve inşaat işletmeleri gibi) muhasebe uygulamaları ve ilgili yasal düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olmak, | 2 |
5) | Muhasebe ilke ve standartlarındaki muhasebe uygulamalarını yönlendiren düzenlemeleri izleyebilme yeteneğine sahip olmak, | 4 |