POV4112 Graduation Project IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4112 Mezuniyet Projesi II Bahar 2 4 4 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Doç. Dr. LEWIS KEIR JOHNSON
Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin bir proje yaratıp gerçekleştirmelerini ve bu projeyi yazı ve sunum yolu ile anlatabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir konsept ve onu destekleyen bir teori geliştirir.
2. Seçilen konunun temel sorunlarını tanımlar.
3. Belirli bir konuda analitik düşünür.
4. Etkili yazma becerileri geliştirir.
5. Bir proje tasarlama ve değerlendirme becerisine sahip olur.
6. Araştırma becerilerini geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler mezuniyet derecesi almak için lisans eğitimleri boyunca edindikleri tüm teorik ve teknik donanımı gösterecekleri, sergi ya da kitap formatında profesyonel bir proje hazırlayacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı. Giriş ve ders yükümlülükleri. Proje danışmanı seçimi.
2) Konuların tartışılması. Eleştirel düşünme alıştırması. Hazırlık yükümlülükleri. Araştırma süreci. Proje üzerine çalışma.
3) Araştırma süreci. Kaynak planlama. Fikri şekillendirme. Proje üzerine çalışma.
4) Okunan makaleler kullanılarak konu seçimini tamamlama. Öneri taslağı yazımı. Süreci planlama ve şekilllendirme. Proje üzerine çalışma.
5) Sunum hazırlama, deneme çekimi ve proje önerisi. Proje üzerine çalışma.
6) İlk jüri. Sunum üzerine çalışma.
7) Üretimin başlaması Proje üzerine çalışma.
8) Üretim. Sunum metodu araştırması. Proje üzerine çalışma.
9) Üretim. Bildiri taslağının yazımı. Proje üzerine çalışma.
10) Sunum hazırlama. Ürün simulasyonu ve bildiri. Proje üzerine çalışma.
11) İkinci jüri. Sunum üzerine çalışma.
12) İşlerin son hale getirilmesi I Proje üzerine çalışma.
13) İşlerin son hale getirilmesi II Proje üzerine çalışma.
14) Final jürisi için sunumu şekillendirme: Öneri metni, bildiri metni ve tamamlanmış ürün. Proje üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be provided according to students' projects.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Juri 2 % 60
Juri 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Ara Juri 2 10 20
Juri 1 10 10
Toplam İş Yükü 218

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 5
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 4
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 5
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 5
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 5
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 3
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 5
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 5
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 5
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 3
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 3
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 2
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.