Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı. Giriş ve ders yükümlülükleri. Proje danışmanı seçimi. |
|
2) |
Konuların tartışılması. Eleştirel düşünme alıştırması. Hazırlık yükümlülükleri. Araştırma süreci. |
Proje üzerine çalışma. |
3) |
Araştırma süreci. Kaynak planlama. Fikri şekillendirme.
|
Proje üzerine çalışma. |
4) |
Okunan makaleler kullanılarak konu seçimini tamamlama. Öneri taslağı yazımı. Süreci planlama ve şekilllendirme.
|
Proje üzerine çalışma. |
5) |
Sunum hazırlama, deneme çekimi ve proje önerisi. |
Proje üzerine çalışma. |
6) |
İlk jüri.
|
Sunum üzerine çalışma. |
7) |
Üretimin başlaması
|
Proje üzerine çalışma. |
8) |
Üretim. Sunum metodu araştırması. |
Proje üzerine çalışma. |
9) |
Üretim. Bildiri taslağının yazımı. |
Proje üzerine çalışma. |
10) |
Sunum hazırlama. Ürün simulasyonu ve bildiri.
|
Proje üzerine çalışma. |
11) |
İkinci jüri.
|
Sunum üzerine çalışma. |
12) |
İşlerin son hale getirilmesi I
|
Proje üzerine çalışma. |
13) |
İşlerin son hale getirilmesi II
|
Proje üzerine çalışma. |
14) |
Final jürisi için sunumu şekillendirme: Öneri metni, bildiri metni ve tamamlanmış ürün.
|
Proje üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
5 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
4 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
5 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
5 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
5 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
3 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
5 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
5 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
5 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
3 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
3 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
2 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|