Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği.
|
|
2) |
İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
5) |
70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
6) |
90’larda belgesel, Gerçek Acıtır.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Öğrenci sunumları |
Ödev 1 |
8) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Güncel Türk Belgeseli. |
Final projesi üzerine çalışma. |
14) |
Güncel Türk belgeseli. |
Final Projesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. |
|
5) |
İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. |
|