POV3112 Visual DocumentaryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3112 Görsel Belgesel Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Sınıfta yapılacak film gösterimleriyle öğrencilerin başyapıt niteliğinde belgeselleri tanımaları, analiz etmeleri ve eleştirmeleri amaçlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Belgesel film tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
2. Belgesel filmleri analiz eder, eleştirir ve değerlendirir.
3. Farklı belgesel türlerini tanır ve teorik arka planlarını anlar.
4. Farklı belgesel türlerini karşılaştırmalı olarak okuma becerisini geliştirir.
5. Kişisel projelerde temel belgesel tekniklerini kullanma becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste belgesel film tarihi ve farklı belgesel türleri incelenecektir. Sinema tarihinin başından itibaren ve filmin kurmaca olmayan özellikleri öne çıkarılarak belgesel filmlerin incelenmesiyle başlanacaktır. Belgesel filmin son yıllardaki gelişimi, etnografik film, animasyon belgesel gibi türler ele alınarak incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği.
2) İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) 70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) 90’larda belgesel, Gerçek Acıtır. Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Öğrenci sunumları Ödev 1
8) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
9) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
10) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
12) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
13) Güncel Türk Belgeseli. Final projesi üzerine çalışma.
14) Güncel Türk belgeseli. Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Aufderheide, P. (2007). Documentary film : a very short introduction. Oxford New York: Oxford University Press.
2. Barnouw, E. (1993). Documentary : a history of the non-fiction film. New York: Oxford University Press.
3. Ellis, J. & McLane, B. (2005). A new history of documentary film. New York: Continuum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 25 25
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.