POV3112 Visual DocumentaryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3112 Görsel Belgesel Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Sınıfta yapılacak film gösterimleriyle öğrencilerin başyapıt niteliğinde belgeselleri tanımaları, analiz etmeleri ve eleştirmeleri amaçlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Belgesel film tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
2. Belgesel filmleri analiz eder, eleştirir ve değerlendirir.
3. Farklı belgesel türlerini tanır ve teorik arka planlarını anlar.
4. Farklı belgesel türlerini karşılaştırmalı olarak okuma becerisini geliştirir.
5. Kişisel projelerde temel belgesel tekniklerini kullanma becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste belgesel film tarihi ve farklı belgesel türleri incelenecektir. Sinema tarihinin başından itibaren ve filmin kurmaca olmayan özellikleri öne çıkarılarak belgesel filmlerin incelenmesiyle başlanacaktır. Belgesel filmin son yıllardaki gelişimi, etnografik film, animasyon belgesel gibi türler ele alınarak incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği.
2) İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) 70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) 90’larda belgesel, Gerçek Acıtır. Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Öğrenci sunumları Ödev 1
8) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
9) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
10) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
12) Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). Ödevler üzerine çalışma.
13) Güncel Türk Belgeseli. Final projesi üzerine çalışma.
14) Güncel Türk belgeseli. Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Aufderheide, P. (2007). Documentary film : a very short introduction. Oxford New York: Oxford University Press.
2. Barnouw, E. (1993). Documentary : a history of the non-fiction film. New York: Oxford University Press.
3. Ellis, J. & McLane, B. (2005). A new history of documentary film. New York: Continuum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 25 25
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.