Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Başlangıç: Amerikan popüler antropolojisi, Sovyetlerin politik endoktrinasyonu ve Avrupa deneyselciliği.
|
|
2) |
İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında belgeselin kurumsallaştırılması.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Savas sonrası belgesel ve televizyon belgeseli. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
İngiliz bağımsız sineması, doğrudan sinema ve gerçeklik sineması. |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
5) |
70’ler ve 80’lerde belgesel, videonun gelişi. |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
6) |
90’larda belgesel, Gerçek Acıtır.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Öğrenci sunumları |
Ödev 1 |
8) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Farklı belgesel türlerini keşfetmek (etnografik, biyografik, animasyonlu vb.). |
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Güncel Türk Belgeseli. |
Final projesi üzerine çalışma. |
14) |
Güncel Türk belgeseli. |
Final Projesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |