Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin konusu ve amacına giriş. Okuma listesinin gözden geçirilmesi.
|
|
2) |
Genel Bakış: Tasarımın temel prensipleri ve unsurları.
Bildiri: Ders programı, tasarımın temel prensipleri ve unsurları, grafik tasarım zaman çizelgesi, kılavuzlar ve öneriler, Gary Hustwit'in Helvetica'sı üzerine okuma.
Gösterim: Tipografi, grafik tasarım ve küresel görsel kültür hakkında Gary Hustwit'in Helvetica Helvetica isimli uzun-metraj bağımsız filmi. Film, geniş kullanım alanıyla bir yazı karakterinin (54. doğumgününü 2011'de kutladı) hayatımızı nasıl etkilediğinden bahsetmektedir.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Tipografik tasarım ödevi ( Proje 1A- örnekler, 18 Mart'a kadar)
1. Proje için uygulama, FreeHand MX, kılavuzlar ve öneriler, tipografik anatomi ve unsurlar, düzenleme, tipografik kılavuz and boşluk.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Tipografik reklam afişi tasarlama ödevi ( Proje 1A-B 25 Mart'a kadar).
Proje 1A-B için uygulama. |
Xerox kopyaları derse getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda, dikey ya da yatay formatta sunulacak. |
5) |
Uygulama/ Son değerlendirme/ Sunumlar ( Proje 1A-B), (10 dakika olacak)
Final çalışmaları 35x50 beyaz kartona tek sayfa halinde sunuma getirilmedir. |
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Logo & Antet tasarımı ödevi ( Proje 2A).
Logo Tasarımı & Antet tasarımı uygulaması / Uygulama.
|
Taşınabilir bellek için:
The Best of Business Card Design pdf Graphic Design - Letterhead & Logo Design pdf
Okuma:Logos 180, Lower case 184, Typography 285, Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy.
Ek döküman: On White Space: When Less is More 61 Robertson, Keith. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design, Steven Heller. |
7) |
Logo & Antet tasarımı ödevi ( Proje 2B)
Logo Tasarımı & Antet tasarımı uygulaması / Uygulama / Grup Değerlendirmesi (Proje 2A)
|
Proje 2A için küçük resimler. Xerox kopyalar halinde getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda dikey ya da yatay formatta sunulacak.
|
8) |
Uygulama / Final değerlendirmesi / Grup sunumları (Project 2A-2B) (en az 5 dakika). 35x50 tek sayfa, beyaz karton üzerinde hazırlanmalıdır. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Kitap/Dergi kapağı tasarım ödevi (Proje 3).
Kitap ve dergi tasarımına genel bir bakış / uygulama.
|
Ek döküman: A Designer's Guide to Creativity Pictures, Phonemes and Typography 81 Treib, Marc. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design. Steven Heller
Okumalar: Book design 35, Book Cover Design 39, Magazine Design 186 Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy. |
10) |
Uygulama / Grup değerlendirmesi (Proje 3), 4 küçük örnek resim. |
Xerox kopyaları derse getirilecek. Taslak 35x50 beyaz kağıda, dikey ya da yatay formatta sunulacak. |
11) |
Uygulama/ Son Değerlendime/ Sunumlar (Proje 3).
|
Okuma:
Modern 89-126 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour.
|
12) |
Reklam için afiş/DVD Kapağı/bilet/VIP kartı vb. tasarım ödevi (Final Projesi a ).
Gösterim: Gary Hustwit's Objectified (2009). |
Okuma:
Posters 247 Music Design 205, Packaging Graphics 228 Graphic Design: A User's Manual. Adrian Shaughnessy. Art Deco, Dada, Heroic Realism 127-182 Graphic Style From Victorian to post-modern. Heller, Steven/ Seymour. |
13) |
Uygulama/ Final değerlendirmesi/ Grup sunumları (Final Projesi a) (en az 10 dakika). 35x50 tek sayfa, beyaz karton üzerinde hazırlanmalıdır.
|
Okuma: Late Modern 183-221 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour. |
14) |
Uygulama/ Son Değerlendime/ Sunumlar (Final Projesi a).
Ticari surfboard/snowboard/ bayrak/billboard/t-shirt tasarımı ödevi (Final Projesi b).
|
Okuma: Post Modern 221-233 Graphic Style From Victorian to Post Modern. Heller, Steven/ Seymour
Ek dökümanlar:
April Greiman: 'Pioneer of Aesthetic Passion' Polledri, Paolo. Graphis Issue 306 Type and Deconstruction in Digital New Era 83 Poynor, Rick. Looking Closer Critical Writings on Graphic Design, Steven Heller. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |