Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Simgesel iletişim:
Barker: Human Communication Processes
King: On the Possibility and Impossibility of a Universal Iconic Communication System
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Roscoe: The Limits of Iconic Communication |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
McLaren: Some Pictorial Symbol Systems for Public Spaces
ISOTYPES a.o.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Sergi gezisi |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Mitchell: Picture Theory: Introduction & The Pictorial Turn |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Meta resimler |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Karşılatırmanın ötesinde: Resim, Yazı ve Yöntem |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Ekphrasis ve öteki |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Ut Pictura Poesis: Abstract Painting and Language |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Film ve televizyon kuramı |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Devam:
Fotoğrafik Araştırma: Dört Vaka İncelemesi |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
13) |
Realizm, irrealizm ve ideoloji: After Nelson Goodman & Conclusion: Some Pictures of Representation |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
14) |
Sonuş ve Final sınavı için değerlendirme |
Okumalar haftalık olarak verilir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|