EEE5600 Bilgi ve Kodlama Teorisine GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5600 Bilgi ve Kodlama Teorisine Giriş Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok..........
Dersin Amacı: Bu dersi amacı, temel bilgi teorisi ve kodlama teorisi kavramlarını anlamaktır. Bilgi teorisi açısından, entropi, karşılıklı bilgi, kaynak ve kanal kodlama teoremleri incelenir. Kodlama teoris açısından ise kod oluşturma, doğrusal kodlar, çevrimsel kodlar, evrişimli kodlar ve kapasiteye yaklaşan kodlar incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilgi teorisinin temel tanımlarını ve kavramlarını anlar,
2. Kaynak ve Kanal Kodlama teoremlerini bilir ve uygular,
3. Kod oluşturma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur,
4. Farklı kodlama yöntemlerini anlar,
5. Günümüzde kullanılan hata düzeltme kodlarını uygular.

Dersin İçeriği

Bu ders bilgi teorisinin ve kodlama teorisinin temellerini içerir. Ders, bilgi kuramının entropi, karşılıklı bilgi gibi kavramlarını tanımlayarak başlar. Shannon'ın kaynak kodlama teoremini anlatarak Shannon ve Huffman kodlarını inceler. Daha sonra Shannon'ın kanal kodlama teoremini anlatır ve farklı kanalların kapasite değerlerini hesaplar. Dersin ikinci yarısında ise pratik kodlama yöntemleri tanıtılır. Bunlar arasında doğrusal kodlama, çevrimsel kodlama, evrişimli kodlama gibi yöntemler vardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi ve Kodlama Teorisine giriş
2) Entropi, göreceli entropi ve koşullu entropi kavramlarının tanıtılması
3) Karşılıklı bilgi kavramının tanıtılması ve farklı senaryolarda hesaplanması
4) Kaynak kodlama teoremi
5) Kaynak kodlama teoreminin uygulamaları: Shannon kodları ve Huffman kodları
6) Kanal kodlama teoremi
7) Diferansiyel entropi
8) Farklı kanallar için kapasite hesabı. Ara sınav
9) Gauss kanalı ve kapasitesi
10) Kod oluşturmanın temelleri, hata çözme ve düzeltme
11) Doğrusal blok kodlar
12) çevrimsel kodlar
13) Evrişimli kodlar
14) Kapasiteye yaklaşan kodlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Thomas and Cover, "Elements of Information Theory", 2nd Edition, Wiley.
Diğer Kaynaklar: none..........

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 4 50
Ara Sınavlar 8 60
Final 4 48
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek