ELT5016 İngiliz Dİli Eğitiminde EdebiyatBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5016 İngiliz Dİli Eğitiminde Edebiyat Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Araştırmalar, okumanın dil edinimindeki 4 temel beceriyi geliştirdiğini ileri sürmektedir. ELT 5016 dersi de, öğretmen adayı öğrenciye; edebiyatı, bu dil becerilerini geliştirip eleştirel düşünmeyi en yüksek düzeye çıkartacak şekilde derse dahil etmesi için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
ELT 5016 dersinin sonunda;
1. sınıftaki öğrencilerin, yazarın yapı ve dil seçimini anlamalarını sağlamak için gerekli becerileri edinilir.
2. Öğretmen adayı edebiyatı öğrencilerin İngilizce yeterliliklerini artırmak için kullanabilir.
3. Sınıfta okunan konuyla ilgili bağımsız fikirleri teşvik etmekte uzmanlaşmak.
4. Edebi eserlerin analizini yapabilir

Dersin İçeriği

ELT 5016 öğrencileri, sınıfta özgün ve özgün olmayan materyalleri etkin bir şekilde karşılaştırır. Yazma ve okuma ödevleriyle, öğrenciler İngilizce yeterliliklerini geliştirip olası yazma stillerini belirlerler. Aynı zamanda edebi inceleme becerileri de önem taşır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Edebiyat nedir? "Iyi bir okuyucu" özellikleri nelerdir? Edebiyat nasıl (kültür, etnik köken, cinsiyet) dünyamızı şekillendiriyor? Eagleton's "What is literature?"
3) NCTE/IRA standardtları
4) Etkin okuyucuyla başarısız okuyucuyu ayıran nedir? Etkili bir sınıf tartışması nasıl olur?
5) Efferent vs estetik değerler nasıl farklıdır? Öğretmenler etkili metin seçimlerini nasıl yapar?
6) Nasıl edebiyat "uyandırılır"? Gramer öğretmek için edebi metinleri nasıl kullanabilirsiniz?
7) Görselleştirme (tiyatro ve sanat) okuyuculara nasıl yardımcı olur? Öğretmenler nasıl etkili ünite birimleri oluşturur?
8) Kelime öğretmek için edebiyatı nasıl kullanabilirsiniz? Edebiyat yoluyla hedef kültürü nasıl öğretebiliriz?
9) Nasıl öğrenciler edebi eserler üretebilir? Edebi eserler üretmenin rolü ve etkisi nedir?
10) Kullanmak için en popüler online kaynaklar nelerdir? Edebiyat ile İngilizce öğretiminde teknolojinin rolü nedir?
11) Film seçimi Filmleri etkin kullanma
12) Senaryo yazma
13) Kısa film yaratmak Kısa filmlerle ders planlamak
14) Oto-Yansımalar Diğer öğrencilerin film ve ders planlarına geribildirim verme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Collie, J. and S. Slater. (1990). Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities. Cambridge: CUP.

Lazar, G. (2008). Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: Duff, A & Maley, A (2007) Literature (Resource Books for Teachers), Oxford University Press.

Maley, A (2001) ‘Literature in the language classroom' in The Cambridge Guide to Teaching ESOL, Cambridge University Press.

Pulverness, A ( 2003) ‘Literature' in English Teaching Professional, October, Issue 29, Modern English Publishing

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 6 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 2 25 50
Ödevler 6 12 72
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 2 6 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil eğitimi alanında temel teorik ve olgusal bilgiye sahip olma
2) İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama
3) Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme
4) Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme
5) Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme
6) Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma
7) Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme
8) Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme
9) Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme
10) Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme
11) Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme
12) Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma
13) Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme