Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Edebiyat nedir?
"Iyi bir okuyucu" özellikleri nelerdir?
Edebiyat nasıl (kültür, etnik köken, cinsiyet) dünyamızı şekillendiriyor?
Eagleton's "What is literature?" |
|
3) |
NCTE/IRA standardtları |
|
4) |
Etkin okuyucuyla başarısız okuyucuyu ayıran nedir?
Etkili bir sınıf tartışması nasıl olur? |
|
5) |
Efferent vs estetik değerler nasıl farklıdır? Öğretmenler etkili metin seçimlerini nasıl yapar? |
|
6) |
Nasıl edebiyat "uyandırılır"?
Gramer öğretmek için edebi metinleri nasıl kullanabilirsiniz? |
|
7) |
Görselleştirme (tiyatro ve sanat) okuyuculara nasıl yardımcı olur? Öğretmenler nasıl etkili ünite birimleri oluşturur? |
|
8) |
Kelime öğretmek için edebiyatı nasıl kullanabilirsiniz?
Edebiyat yoluyla hedef kültürü nasıl öğretebiliriz? |
|
9) |
Nasıl öğrenciler edebi eserler üretebilir?
Edebi eserler üretmenin rolü ve etkisi nedir? |
|
10) |
Kullanmak için en popüler online kaynaklar nelerdir?
Edebiyat ile İngilizce öğretiminde teknolojinin rolü nedir? |
|
11) |
Film seçimi
Filmleri etkin kullanma |
|
12) |
Senaryo yazma |
|
13) |
Kısa film yaratmak
Kısa filmlerle ders planlamak |
|
14) |
Oto-Yansımalar
Diğer öğrencilerin film ve ders planlarına geribildirim verme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Collie, J. and S. Slater. (1990). Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities. Cambridge: CUP.
Lazar, G. (2008). Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
|
Diğer Kaynaklar: |
Duff, A & Maley, A (2007) Literature (Resource Books for Teachers), Oxford University Press.
Maley, A (2001) ‘Literature in the language classroom' in The Cambridge Guide to Teaching ESOL, Cambridge University Press.
Pulverness, A ( 2003) ‘Literature' in English Teaching Professional, October, Issue 29, Modern English Publishing |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil eğitimi alanında temel teorik ve olgusal bilgiye sahip olma |
|
2) |
İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama |
|
3) |
Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme |
|
4) |
Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme |
|
5) |
Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme |
|
6) |
Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma |
|
7) |
Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme |
|
9) |
Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme |
|
10) |
Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme |
|
11) |
Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme |
|
12) |
Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma |
|
13) |
Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
|