EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5014 | Erken yaştaki çocuklara dil öğretimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, çocuklara ingilizcenin erken yaşlarda öğretilmesi ile ilgili teorilerin, tekniklerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çocuklara İngilizcenin öğretilmesi ile ilgili teoreilerin, tekniklerin öğrenilmesi; bu teorie ve tekniklerin pratikte kullanılmasının öğrenilmesi. |
Gerekli teorik bilgiyi aldiktan sonra ogrenciler ilkogretim duzeyindeki dil siniflari icin ders plani ve materyel hazirlayarak gercek siniflarda uygulama yapmaktadirlar. Uygulama sonrasinda sinif ici tartismalari yapilmaktadir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DErsin tanıtımı | |
2) | Anadil edinimi İkinci/yabancı dil edinimi ve yaşın önemi | |
3) | Erken yaştaki çocukların özellikleri ve çocuklara dil öğretimindeki temel konular sınıf ortamı ve öğretmenin rolü | |
4) | Dil becerilerinin öğretilmesi 1 | |
5) | Dil becerilerinin öğretilmesi 2 | |
6) | Task-based language education | |
7) | Ölçme ve Değerlendirme | |
8) | Ailelerle çalışmak | |
9) | Sunumlar 1 | |
10) | Sunumlar 2 | |
11) | Sunumlar 3 | |
12) | Sunumlar 4 | |
13) | Proje sunumları 1 | |
14) | Proje sunumları 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole. Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill. Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press. Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign language. Clevedon: Multilingual Matters. O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman. Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers. New York: Scholastic professional books. Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP. Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP. |
Diğer Kaynaklar: | Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole. Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill. Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press. Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign language. Clevedon: Multilingual Matters. O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman. Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers. New York: Scholastic professional books. Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP. Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |