ELT5014 Erken yaştaki çocuklara dil öğretimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5014 Erken yaştaki çocuklara dil öğretimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders, çocuklara ingilizcenin erken yaşlarda öğretilmesi ile ilgili teorilerin, tekniklerin öğretilmesini amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çocuklara İngilizcenin öğretilmesi ile ilgili teoreilerin, tekniklerin öğrenilmesi; bu teorie ve tekniklerin pratikte kullanılmasının öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Gerekli teorik bilgiyi aldiktan sonra ogrenciler ilkogretim duzeyindeki dil siniflari icin ders plani ve materyel hazirlayarak gercek siniflarda uygulama yapmaktadirlar. Uygulama sonrasinda sinif ici tartismalari yapilmaktadir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DErsin tanıtımı
2) Anadil edinimi İkinci/yabancı dil edinimi ve yaşın önemi
3) Erken yaştaki çocukların özellikleri ve çocuklara dil öğretimindeki temel konular sınıf ortamı ve öğretmenin rolü
4) Dil becerilerinin öğretilmesi 1
5) Dil becerilerinin öğretilmesi 2
6) Task-based language education
7) Ölçme ve Değerlendirme
8) Ailelerle çalışmak
9) Sunumlar 1
10) Sunumlar 2
11) Sunumlar 3
12) Sunumlar 4
13) Proje sunumları 1
14) Proje sunumları 2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole.
Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill.
Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press.
Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign
language. Clevedon: Multilingual Matters.
O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th
edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman.
Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers.
New York: Scholastic professional books.
Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP.
Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP.
Diğer Kaynaklar: Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole.
Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill.
Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press.
Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign
language. Clevedon: Multilingual Matters.
O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th
edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman.
Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers.
New York: Scholastic professional books.
Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP.
Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 6 18
Arazi Çalışması 3 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 10 50
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 1 6 6
Rapor Teslimi 4 10 40
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.