İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5003 | İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste , CLIL, SIOP, Lingua Franca, dünya İngilizceleri, NNEST, Ortak Avrupa eğitim modeli, portfolyo ve alternatif ölçme ve değerlendirme metodları ve değişim yönetimi gibi konular ele alınır. Bu konularda hakimlik kazanmak öğrencinin kendi yaklaşımlarını ve sınıf uygulamalarını kritk etmesine ve yenilemesine olanak verir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin bitiminde öğrenci ELT alanındaki politikalari, güncel uygulamaları anlamak, uygulamak ve geliştirmek için gerekli temel bilgiye sahip olur. 1. İngilizce öğretimindeki güncel yaklaşımları, politikaları ve alanları anlar 2. İlgili yaklaşım ve teknikleri kendi öğretimlerine uygular 3. Daha etkili öğrenme ortamları yaratmak için bu konular üzerine inşa eder 4. Kendilerinin de alana katkıda bulunabilmeleri için İngilizce Öğretimindeki son gelişmeler hakkında bilgi kapsamlarını geliştirir |
Öğrenciler ELT alanından güncel 2 akademik makaleyi sınıfta sunarlar ve haftalık okunan makaleler icin eleştirel dönüt yazarlar. Yıl sonunda Türkiye ya da seçtikleri başka bir ülkedeki ELT durumunu ele alan detaylı bir rapor hazırlarlar. Bu raporda ülkedeki ELT alanındaki uyulamaları, politikaları ve problemleri ele aldıkları gibi akademik kaynaklara dayalı problemlere çözümler de sunarlar. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Proje -Teknoloji Destekli Öğrenme -İşbirliğine Dayalı Öğrenme -Anlatım -Okuma -Tartışma -Bireysel Çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Nicel ve nitel araştırma; araştırma sorusu oluşturma | |
3) | Nitel araştırma yöntemleri | |
4) | Yöntemler-Marshall & Rossman Chapter 6 | |
5) | Araştırma soruları, araştırma yöntemi, eylem araştırması, amaçlı örnekleme | |
6) | Veri toplanması, incelenmesi ve yorumlanması, üçgenleme ve etik hususlar | |
7) | Sheltered Instruction Observation Protocol (SIOP) | |
8) | Avrupa Ortak Dil Kriterleri Bilgisayar Ortamlı İletişim | |
9) | Mobil öğrenme ve dijital storytelling | |
10) | Content and Language Integrated Learning (CLIL) | |
11) | Anadil odaklı çok dilli eğitim | |
12) | Dünya dili İngilizce | |
13) | Ortak Dil olarak İngilizce | |
14) | İngiliz Dili Eğitiminde dijital oyun odaklı öğrenme |
Ders Notları / Kitaplar: | Kumaravadivelu, B. (2003) Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. London, UK and New Haven, CT: Yale University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Abbott, G. (1990). Should we start digging new holes? . In R. Rossner & R. Bolitho (Eds.), Currents of change in English language teaching (pp. 15- 21). Oxford: OUP. Abbott, G. (1996). Development, education, and English language teaching. In T. Hedge and N. Whitney (Eds.), Power, Pedagogy and Practice (pp. 43-52). Oxford: OUP. Bax, S. (2003). The end of CLT: a context approach to language teaching. ELTJ 57(3), 278-287. Bell, D.M. (2003). Method and postmethod: are they really so incompatible? TESOL Quarterly, 37(2), 325-336. Bell, D.M. (2007). Do teachers think that methods are dead? ELTJ 61(2), 135-143. Borg, S. (2006). The distinctive characteristics of foreign language teachers. Language Teaching Research 10(1), 3-31. Brown, H.D. (1991). TESOL at twenty-five: what are the issues? TESOL Quarterly, 25(2), 245-260. Canagarajah, A.S. (2006). TESOL at forty: what are the issues? TESOL Quarterly, 40(1), 9-34. Clarke, M.A. (1982). On bandwagons, tyranny, and common sense. TESOL. Quarterly, 16(4), 437-448. Edge, J. (2003). Imperial troopers and servants of the lord: a vision of TESOL for the 21st century. TESOL Quarterly 37(4), 701-708. Ellis, G. (1996). How culturally appropriate is the communicative approach? ELTJ 50(3), 213-218. Kramsch, C. and P. Sullivan (1996). Appropriate pedagogy. ELT Journal, 50(3), 199-212. Kumaravadivelu, B. (2001). Toward a postmethod pedagogy. TESOL Quarterly, 17(4), 537-560. Kumaravadivelu, B. (2006). TESOL methods: changing tracks, challenging trends. TESOL Quarterly 40(1), 59-81. La Fond, L. and S. Doğüançay-Aktuna (2009). Teacher perspectives on linguistics in TESOL teacher education. Language Awareness 18(3-4), 345-365. Medgyes, P. (1990). Queries from a communicative teacher. In R. Rossner & R. Bolitho (Eds.), Currents of change in English language teaching (pp. 103-110). Oxford: OUP. Nault, D. (2006). Going global: rethinking culture teaching in ELT contexts. Language, Culture and Curriculum 19(3), 314-328. Pennycook, A. (1989). The concept of method, interested knowledge, and the politics of language teaching. TESOL Quarterly, 23(4), 589-618. Pham, Hoa Hiep. (2005). “Imported” communicative language teaching: implications for local teachers. English Teaching Forum, 43(4), 2-9. Raimes, A. (1983). Tradition and revolution in ESL teaching. TESOL Quarterly, 17(4), 535-552. Rajagopalan, K. (2008). From madness in method to method in madness. ELTJ 62(1), 84-85. Rao, Z. (2002). Chinese students’ perceptions of communicative and non-communicative activities in the ELT classroom. System 30, 85-105. Rogers, J. (1990). The world for sick proper. In R. Rossner & R. Bolitho (Eds.), Currents of change in English language teaching (pp. 7-15). Oxford: OUP. Sampson, G.P. (1984). Exporting language teaching methodology from Canada to China. TESL Canada Journal, 1, 19-31. Savignon, S.J. (2007). Beyond communicative language teaching: what’s ahead? Journal of Pragmatics 39, 207-220. Shamim, F. (1996) Learner resistance to innovation in classroom methopdology. In H. Coleman (ed.), Society and the language classroom (pp.73-98). Cambridge: CUP. Sifakis, N. (2009). Challenges in teaching ELF in the periphery: the Greek context. ELTJ 63(3), 230-237. Swan, M. (1990). A critical look at the communicative approach. In R. Rossner & R. Bolitho (Eds.), Currents of change in English language teaching (pp. 73-98). Oxford: OUP. Tollefson, J.W. (1991). Modernization and English language teaching. In Planning language, planning inequality. Language policy in the community (pp. 80-103). London: Longman. Widdowson, H.G. (1990). Against dogma: A reply to Michael Swan. In R. Rossner & R. Bolitho (Eds.), Currents of change in English language teaching (pp. 99-103). Oxford: OUP. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 30 |
Sunum | 5 | % 20 |
Projeler | 10 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Rapor Teslimi | 2 | 25 | 50 |
Final | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 298 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil eğitimi alanında temel teorik ve olgusal bilgiye sahip olma | 4 |
2) | İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama | 4 |
3) | Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme | 4 |
4) | Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme | 2 |
5) | Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme | 3 |
6) | Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma | 2 |
7) | Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme | 5 |
8) | Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme | 1 |
9) | Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme | 2 |
10) | Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme | |
11) | Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme | 5 |
12) | Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma | 2 |
13) | Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 1 |