Bu ders bilişsel psikolojiye giriş, bilişsel sinirbilime ve araştırma yöntemlerine giriş, duyum ve algı, dikkat, bellek (kısa süreli bellek, çalışma belleği, uzun süreli bellek, kodlama ve geri çağırma, meta-bellek, otobiyografik bellek ve bellek hataları), düşünme ve karar verme, problem çözme ile bilişsel psikolojide seçilmiş konular (örneğin duygular, bilinç, dil, yaratıcılık, doğal ve yapay zeka...) konularını içerir. Dersin öğretim yöntemleri: İşbirlikçi Öğrenme, Anlatım, Okuma, Gözlem, Tartışma, Bireysel Çalışma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilişsel Psikolojiye Giriş |
Goldstein, 1. Bölümün okunması |
2) |
Bilişsel Sinirbilime ve Araştırma Yöntemlerine Giriş |
Quiz / Goldstein, 2. Bölümün okunması |
3) |
Duyum ve algı |
Quiz / Goldstein, 3. Bölümün okunması |
4) |
Dikkat |
Quiz / Goldstein, 4. Bölümün okunması |
5) |
Bellek 1 (Kısa-süreli bellek ve çalışma belleği) |
Quiz / Goldstein, 5. Bölümün okunması |
6) |
Bellek 2 (Uzun-süreli bellek) |
Quiz / Goldstein, 6. Bölümün okunması |
7) |
Bellek 3 (Kodlama ve geri çağırma) |
Quiz / Goldstein, 7. Bölümün okunması |
8) |
Ara sınav haftası |
Konu tekrarı - Goldstein Bölüm 1-7'nin Gözden Geçirilmesi |
9) |
Bellek 4 (Meta-bellek, otobiyografik bellek ve bellek hataları) |
Quiz / Goldstein 8. Bölümün okunması |
10) |
Düşünme ve Karar Verme |
Quiz / Ashcraft, 11. Bölümün okunması |
11) |
Problem Çözme |
Quiz / Ashcraft, 12. Bölümün okunması |
12) |
Duygular |
Quiz / Ashcraft, 13. Bölümün okunması |
13) |
Bilişsel Psikolojide Güncel Araştırmalar |
Quiz / Güncel bilimsel makaleler sağlanacaktır. |
14) |
Tekrar haftası |
Tüm haftaların gözden geçirmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
5 |
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
4 |
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
4 |
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
4 |
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
4 |
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
3 |
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
1 |
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
3 |
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
3 |