PSY4002 Psychopathology IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4002 Psikopatoloji II Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders Psikopatoloji-I'in bir devamı niteliğindedir. Öğrencilere;anormal davranış örüntüleri, varolan ruhsal bozukluk kategorileri, bu bozuklukların nedenleri,belirtileri, tanı kriterleri ve tedavileri tanıtılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Normal ve anormal davranış arasındaki farkı tanımlar.
2. Psikolojik bozuklukların farklı türlerini değerlendirebilir.
3. DSM-IV-TR tanı kriterlerini uygular.
4. Anormal davranış kriterlerini, vaka örneklerine uyarlayabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste intihar, şizofreni, yeme bozuklukları, çocukluk ve ergenlik dönemi bozuklukları, A grubu kişilik bozuklukları, B grubu kişilik bozuklukları, C grubu kişilik bozuklukları konuları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) İntihar
3) Şizofreni
4) Şizofreni Tedavisi
5) Yeme Bozuklukları
6) Yeme Bozukları Tedavisi
7) Ara Sınav
8) Ara sınav sorularının değerlendirilmesi
9) Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklukları
10) Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklarında Tedavi
11) A Kümesi Kişilik Bozuklukları
12) B Kümesi Kişilik Bozuklukları
13) C Kümesi Kişilik Bozuklukları
14) Dönem konularının tekrar edilmesi
15) Yarıyıl Sonu Sınavı
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Comer, R.J. (2009). Abnormal Psychology. NY: Worth Publishers.
Diğer Kaynaklar: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 4th ed. Text Revision (DSM-IV-TR). Washington, D.C.: American Psychiatric Association. 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 9 9
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı