PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY3002 | Klinik Psikoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrencilerin uygulamalı bir alan olan klinik psikoloji ve alt-alanlarına ilişkin bir anlayış geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, klinik psikoloji alanının tarihçesini öğrenmeleri; klinik psikologların yükümlülükleri ve sahip olması gereken beceriler hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Klinik psikolojinin bilimsel ve uygulamalı alanlarının tarihsel gelişimini ve önemli aşamalarını açıklamak. 2. Klinik psikolojide kullanılan psikolojik değerlendirme araçlarını tanımak 3. Klinik Psikoloji’de etik ilkeleri anlamak. 4. Anormal davranışı açıklamak için ana akım yaklaşımların farklı teorik önermelerini anlamak 5. Tanı koyma amaçlı psikolojik değerlendirmede ana akım yaklaşımların farklı teorik önermelerini ve uygulamalı tekniklerini anlamak 6. Klinik müdahale ve tedavide ana akım yaklaşımların farklı teorik önermelerini ve uygulamalı tekniklerini anlamak 7. Klinik psikolojide uzmanlaşmak ve çalışabilmek için gereken eğitim süreçlerini ve yasal tanımlamaları bilmek. |
Ders kapsamında, psikoloji biliminin ayrı bir alt-alanı olarak klinik psikolojinin tanımı, temelleri ve bu alandaki temel yaklaşım biçimleri; etik ilkeleri; klinik psikolojide kullanılan ölçme yöntemleri ve testler; klinik müdahale ve psikoterapi; klinik psikolojide uzmanlık alanları; klinik psikoloji eğitimi ve diğer mesleki konular ele alınmaktadır. Dersin öğretim yöntemleri; anlatım, okuma, bireysel çalışma, işbirliğine dayalı öğrenme, vaka çalışması ve tartışma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanım & ayrı bir alan olarak Klinik Psikoloji’nin temelleri | |
2) | Klinik Psikoloji’nin Temelleri | |
3) | Klinik Psikoloji’de Etik | |
4) | Klinik Psikoloji’de Etik | |
5) | Klinik Psikoloji’de Etik | |
6) | Klinik Psikoloji’de Etik | |
7) | Klinik Psikoloji'de Değerlendirme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Müdahale ve Psikoterapi | |
10) | Psikoterapi Yaklaşımları | |
11) | Psikoterapi Yaklaşımları | |
12) | Psikoterapi Yaklaşımları | |
13) | Klinik Psikoloji'de mesleki konular | |
14) | Klinik Psikoloji alanında Yüksek Lisans Programı'na kabul almak |
Ders Notları / Kitaplar: | Kramer, G.P. (2010). Introduction to Clinical Psychology. New Jersey: Person Education, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 5 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 5 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 5 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 3 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 3 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 4 |