PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY1002 | Psikolojiye Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CANSU ORANÇ SEVİNÇLİ Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders, psikolojinin bilimsel bir süreç olarak nasıl çalıştığını anlamayı ve psikolojik teorileri eleştirel değerlendirebilmeyi amaçlar. Psikolojideki temel meseleleri/tartışmaları ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.İnsanların davranışları(kendi ve diğer insanların davranışları) hakkında nasıl atıfların yapıldığını açıklar. 2."Kendini bilme" ve "Bilişsel uyumsuzluk" teorilerini açıklayabilmek ve teoriler hakkındaki kanıtlar vermek 3."Sosyal uyumun" davranış üzerindeki etkisi hakkında kanıtları verebilmek 4."Boyun eğme" davranışını etkileyen sosyal unsurları tartışabilmek. 5.Evrimsel teorinin sosyal davranışı nasıl açıkladığını tanımlayabilmek. 6.Evrimsel bakış açısını kullanarak açıklanabilen belirli sosyal davranışların örneklerini verebilmek. (örneğin,çekicilik algısı, eş seçiminde cinsiyet farklılıkları) 7.Piaget'nin bilişsel gelişimde dönem teorisinin taslağını açıklayabilmek. 8.Piaget'nin bilişsel gelişim teorisini değerlendirebilmek (sorunları açıklamak). 9.Zekanın ne olduğu sorusunu tartışabilmek 10.İyi bir zeka testinin nasıl olabileceğini açıklayabilmek. 11. Genetiğin ve çevresel faktörlerin zekaya etkisinin kanıtlarını açıklayabilmek. 12. Kişiliği ölçen Projektif ve Objektif (yapılandırılmış)yöntemlerin farkını açıklayabilmek 13.Kişisel özellik ile Sosyal, Bilişsel ve Psikoanalitik kişilik teorilerini karşılaştırabilmek. 14.3 Temel ruhsal bozukluk olan Şizofreni,Duygu Bozuklukları ve Anksiyete Bozuklukları(fobiler) özelliklerini ve onlar hakkındaki teorileri açıklayabilmek ve olası sebepleri tanımlayabilmek. 15.Yukarıda bahsedilerin ruhsal hastalıkların genel olarak nasıl tedavi edildiğini açıklayabilmek ve tedavilerin deneysel temelini değerlendirebilmek. |
Sosyal davranış Davranışın Gelişimi Gelişim Zeka Kişilik Psikopatoloji |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyal davranış | |
2) | Sosyal davranış | |
3) | Davranışın Evrimi | |
4) | Davranışın Evrimi | |
5) | Gelişimsel Psikoloji | |
6) | Gelişimsel Psikoloji | |
7) | Zeka | |
8) | Zeka | |
9) | Kişilik | |
10) | Kişilik | |
11) | Psikopatoloji | |
12) | Psikopatoloji | |
13) | Yarıyıl sonu sınavı | |
14) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Gleitman, Gross, Reisberg (2011). Psychology (8th edition), WW Norton |
Diğer Kaynaklar: | Powerpoint slides supplementing material in course book reading provided on OIS. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 4 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 4 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 4 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 3 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 3 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 4 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 4 |