HUKUK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW2002 | Hukuk İngilizcesi II | Bahar Güz |
0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BERENICE KAFUI SCHRAMM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BERENICE KAFUI SCHRAMM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | This course aims to help students polish their mastery of legal English through the study of comparative domestic and international caselaw. By delving into judicial texts and learning about different legal jurisdictions and judicial institutions, students will not only familiarize themselves with legal vocabulary, but they will explore various important issues related to fundamental rights, state obligations, procedural law and political and cultural underpinnings of various legal traditions. Besides, students will develop their critical thinking and legal analytical skills through introduction to case brief methodology. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kurs ile şunları yapacaksınız: 1. Usuli ve maddi (uluslararası) hukuk, hukuki kurumlar ve siyasi rejimlerle ilgili İngilizce kelime bilgisine hakim olacaksınız; 2. Bir dizi ulusal, bölgesel ve uluslararası yasal yargı alanı ve yargı kurumu hakkında temel bir anlayışa sahip olacaksınız; 3. Çeşitli adli İngilizce stilleri arasında ayrım yapabilmek ve geleceğin potansiyel avukatları olarak doğru ve uyumlu taslak hazırlamanın önemini anlamak; 4. Temel hakların korunması ve uluslararası hukuk alanındaki güncel konulara aşina olmak; 5. Bir yargı kararını İngilizce olarak sunabilmek ve yorumlayabilmek; 6. Akademik okuma, sunum ve formatlama becerilerini geliştirmek. |
Dersin içeriği, yüksek veya uluslararası mahkemelerin ve hakem heyetlerinin çeşitli kararlarından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction. What is Legal English II? Vocabulary / Principles. | |
2) | More Vocabulary. Case Brief Method. | |
3) | Case 0 (example) - PCIJ | |
4) | Case 1 - ICJ | |
5) | Case 2 - ECtHR | |
6) | Case 3 - IACtHR | |
7) | MIDTERM | |
8) | MIDTERM Review | |
9) | Case 4 - ACtHPR | |
10) | Case 5 - WTO | |
11) | Case 6 - UK | |
12) | Case 7 - USA | |
13) | Case 8 - India | |
14) | Case 9 - New Zealand / Conclusions. | |
15) | FINAL |
Ders Notları / Kitaplar: | - Amy Krois-Lindner, International Legal English, Second Edition. Cambridge University Press, 2011. - Robert N. Clinton, Introduction To Reading & Briefing Cases and Outlining (1992 and 1996) - How to brief a case : (quick study, law) (2006) |
Diğer Kaynaklar: | - Amy Krois-Lindner, International Legal English, Second Edition. Cambridge University Press, 2011. - Robert N. Clinton, Introduction To Reading & Briefing Cases and Outlining (1992 and 1996) - How to brief a case : (quick study, law) (2006) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | |
2) | Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | |
3) | Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. | |
4) | Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. | |
7) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. | |
8) | Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. | |
10) | Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. | |
11) | Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. | |
12) | Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. | |
13) | Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda yetkinlik sahibidir. | |
14) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. | |
15) | Mesleki ve etik sorumluluk yetkinliğine sahiptir. | |
16) | Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. | |
17) | Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. | |
18) | Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |