ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PAZ5702 | Güçlü Markalar Yaratma | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Katılımcılar, bir markayı tek başına ve bir portföy içinde daha güçlü ve değerli hale getirecek stratejileri ve taktikleri kullanabilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Marka tanımı ve kavramlarını hatırlayabilecek. ÖÇ-2. Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek. 3. Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek. 4. Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek. 5. Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek. 6. Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek. |
Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış. | |
2) | Strateji ve stratejik yönetim. | |
3) | Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri. | |
4) | Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi. | |
5) | Bir sistem / portföy içinde markalar. | |
6) | Marka hiyerarşisi. | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Marka rolleri. | |
9) | Alt markalar ve rolleri. | |
10) | Marka kaldıracı: Genişletmeler. | |
11) | Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama | |
12) | Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi. | |
13) | Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi. | |
14) | Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları. |
Ders Notları / Kitaplar: | –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |