ISL5956 Örgütsel Gelişim ve DeğişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5956 Örgütsel Gelişim ve Değişim Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. İBRAHİM AYHAN TON
Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Dersin amacı, örgütsel değişim ve evrilme dinamiklerini, örgütsel performansın geliştirilebilmesi için “değişim” ve “gelişim” kavramları temelinde anlamaya çalışmaktır. Ayrıca, örgütsel değişim ve gelişimin temelinde yer alan “örgütsel öğrenme” kavramı, ders kapsamında irdelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenci değişimin örgütler için önemini anlayabilecektir.
Bu dersi alan öğrenci öğrenen örgütler konusunda bilgi birikimine sahip olabilecektir
Bu dersi alan öğrenci örgütsel gelişim hakkında derinlemesine bilgi birikimine sahip olabilecektir.
Bu dersi alan öğrenci değişim sürecinde örgütlerin karşılaştığı olası sorunları tanımlayabilecektir
Bu dersi alan öğrenci değişim sürecinde karşılaşılan sorunlarla yönetimsel açıdan baş etme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilecektir.

Dersin İçeriği

Günümüzde artan sayıda organizasyon değişen ve dinamik çevrenin getirdikleri ile karşı karşıya kalmaktadır ve “Değiş ya da öl” bu örgütleri yöneten profesyonellerin sık sık karşı karşıya kaldıkları bir motto olmaya başlamıştır. Tüm bunların ışığında geleceğin yöneticileri olan öğrencilerimize bu ders süresince; değişim çeşitleri ve süreçleri, değişime karşı direnç ve bu dirençle baş etme yöntemleri, örgütsel gelişim metotları ile değişimin önündeki fırsat ve sorunlar aktarılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders hk. genel bilgi
2) Dersin Amacı, Felsefesi
3) OB’nin tarihsel gelişimi ve değişimi
4) OB de araştırma, çalışma ahlak, iş ve yaşam memnuniyeti
5) Bireysel Davranışı Anlamak Tutum, değer, davranış, kişilik
6) Algı, Anlamlandırma modeli, öğrenmede gelişim
7) Motivasyon teorileri I
8) Motivasyon teorileri II
9) Ara Sınav
10) Duygu durum, ruh hali, duygusal zeka
11) Dünden bugüne grup davranışı grup türleri roller
12) İletişim, liderlik, güç ve politika, çatışma müzakere
13) Örgüt yapısı, örgüt kültürü, IK politika ve uygulamaları
14) Stres ve tükenmişlik ve genel değerlendirme
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Örgütsal Davranış alanındaki doktora yıllarından bugüne çeşitli kitaplardan oluşturulmuş ders notları ve makaleler, işdünyasındaki 20 yıllık deneyimden gelen uygulama bilgisi
Diğer Kaynaklar: Stephen Robbins, Timothy Judge, OB, Pearson-Prentice Hall, 2011

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2