ISL5951 Eğitim ve GeliştirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5951 Eğitim ve Geliştirme Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Prof. Dr. CANAN ÇETİN
Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU
Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ
Öğ.Gör. MUHAMMED VEFA ARIKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere, örgütlerdeki eğitim ve geliştirme fonksiyonu ile ilgili bilgi sağlamaktır.
Bu fonksiyon; eğitim ve geliştirme ihtiyacının belirlenmesinden, ilgili aktivitelerin kontrolüne kadar, kendisi ile ilgili eylemlerden oluşacak tüm döngüyü kapsayacak şekilde, günümüzün küresel pazarında yer alan işletmeleri temel alan bir sistem yaklaşımı çerçevesinde incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi alan öğrenciler öncelikle
örgütlerdeki eğitim ve geliştime fonksiyonlarını yakından tanıyacaklardır.
II. Bu dersi alan öğrenciler, dönem sonunda;
çalışan eğitim ve geliştirme ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlara uygun eğitim ve geliştirme programlarının tasarımı, eğitim ve geliştirme ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri, eğitim ve geliştirme faaliyetlerine yapılan yatırımların ve uygulama sonucunda elde edilen maliyet kazanımlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi konularına hakim olacak ve böylece etkin bir eğitim ve geliştirme planı hazırlayacak yetkinliğe ulaşacaklardır.

Dersin İçeriği

İnsan kaynaklari yönetimine giriş
Eğitim ve geliştirme konusuna giriş
Stratejik eğitim ve geliştirme
İhtiyaç belirleme
Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama
Eğitimin transferi
Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi
Çalişan geliştirme
Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri
Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi
Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği
Proje sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje sunumları project presentations
1) İnsan kaynaklari yönetimine giriş kitap
2) Eğitim ve geliştirme konusuna giriş kitap
3) Stratejik eğitim ve geliştirme kitap
4) İhtiyaç belirleme kitap
5) Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama kitap
6) Eğitimin transferi kitap
7) ara Sınavı .
8) Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi kitap
9) Çalişan geliştirme kitap
10) Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri kitap
11) Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi kitap
12) Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği kitap
13) Proje sunumları project presentations
14) Proje sunumları project presentations
15) Final Sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  Raymond A. NOE, İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, 1.Bası, (Çev. Canan ÇETİN), İstanbul: Beta Yayınları, 2007.
 Raymond A. NOE, Employee Training & Development, New York: Irwin/McGraw-Hill, 1999.
Diğer Kaynaklar: Training in Organizations, Needs Assesment, Development, and Evaluation Irwin L. Goldstein, Brooks & Cole pub. Monterey, California, 2001

Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri, Doç. Dr. Pınar Tınaz, MESS Yayın No: 334, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.