SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5951 | Eğitim ve Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Prof. Dr. CANAN ÇETİN Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ Öğ.Gör. MUHAMMED VEFA ARIKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, örgütlerdeki eğitim ve geliştirme fonksiyonu ile ilgili bilgi sağlamaktır. Bu fonksiyon; eğitim ve geliştirme ihtiyacının belirlenmesinden, ilgili aktivitelerin kontrolüne kadar, kendisi ile ilgili eylemlerden oluşacak tüm döngüyü kapsayacak şekilde, günümüzün küresel pazarında yer alan işletmeleri temel alan bir sistem yaklaşımı çerçevesinde incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi alan öğrenciler öncelikle örgütlerdeki eğitim ve geliştime fonksiyonlarını yakından tanıyacaklardır. II. Bu dersi alan öğrenciler, dönem sonunda; çalışan eğitim ve geliştirme ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlara uygun eğitim ve geliştirme programlarının tasarımı, eğitim ve geliştirme ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri, eğitim ve geliştirme faaliyetlerine yapılan yatırımların ve uygulama sonucunda elde edilen maliyet kazanımlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi konularına hakim olacak ve böylece etkin bir eğitim ve geliştirme planı hazırlayacak yetkinliğe ulaşacaklardır. |
İnsan kaynaklari yönetimine giriş Eğitim ve geliştirme konusuna giriş Stratejik eğitim ve geliştirme İhtiyaç belirleme Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama Eğitimin transferi Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi Çalişan geliştirme Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği Proje sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje sunumları | project presentations |
1) | İnsan kaynaklari yönetimine giriş | kitap |
2) | Eğitim ve geliştirme konusuna giriş | kitap |
3) | Stratejik eğitim ve geliştirme | kitap |
4) | İhtiyaç belirleme | kitap |
5) | Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama | kitap |
6) | Eğitimin transferi | kitap |
7) | ara Sınavı | . |
8) | Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi | kitap |
9) | Çalişan geliştirme | kitap |
10) | Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri | kitap |
11) | Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi | kitap |
12) | Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği | kitap |
13) | Proje sunumları | project presentations |
14) | Proje sunumları | project presentations |
15) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Raymond A. NOE, İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, 1.Bası, (Çev. Canan ÇETİN), İstanbul: Beta Yayınları, 2007. Raymond A. NOE, Employee Training & Development, New York: Irwin/McGraw-Hill, 1999. |
Diğer Kaynaklar: | Training in Organizations, Needs Assesment, Development, and Evaluation Irwin L. Goldstein, Brooks & Cole pub. Monterey, California, 2001 Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri, Doç. Dr. Pınar Tınaz, MESS Yayın No: 334, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 2 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 2 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 3 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 3 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 3 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 2 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 2 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 2 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 2 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |