ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4611 | Optik İletişim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, fiberoptik haberleşmenin prensiplerini ve fiberoptik ağların temellerini anlatmayı amaçlar, ve haberleşme dünyasında niye çok yaygınlaştığını izah etmeye çalışır. EEE3602 Haberleşme Sistemlerine Giriş dersindeki bilgilerin üzerine inşa edilir. Bu dersi alan öğrencilerin fiberoptik haberleşme konusunda hizmet veren şirketlerce işe alınması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; in şunları yapmaları beklenir: I. Fiberoptik haberleşmenin temellerini tanımlamak, II. fiberoptik iletimin fiziksel davranışlarını açıklamak, III. optik elemanlar konusunda bilgi sahibi olmak, IV. farklı iletim teknolojilerini tanımlamak, V. bilgisayar ağı temellerini optik sistemlere uygulamak, VI. optik ağlarda kullanılan farklı çoklama yöntemlerini açıklamak, VII. Fiberoptik haberleşmede gürültünün etkilerini anlatmak |
Fiberoptik iletimin özellikleri: zayıflama, dağılma, ve dalgaboyu bağımlılığı. Çeşitli tipteki fiberoptik kablolar, ve bağlaştırıcı ve bağlayıcı gibi pasif optik elemanlar. Yarıiletken lazerler, LEDler ve fotodiyotlar. Modülasyon. Gürültünün etkileri. Alıcılar. Optik ağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haberleşme teorisinin özeti | |
2) | Optiğin temelleri. | |
3) | Işığın temelleri. | |
4) | Fiber optik tipleri. | |
5) | Fiberlerde kayıplar ve ışık dağılması. | |
6) | Optik kaynaklar ve yükselteçler. | |
7) | Ara sınav, ve sınav sorularının çözümü | |
8) | Optik alıcılar, fotodetektörler | |
9) | Alıcı gürültüsü, alıcı hassasiyeti | |
10) | Diğer optik elemanlar | |
11) | Optik modülasyon ve çoklama | |
12) | Dağıtım ağları. | |
13) | Gürültü ve algılama. | |
14) | Sistem tasarımı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Joseph C. Palais; Fiber Optic Communications, 5th ed., 2005, Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 14 |
Proje | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 4 | 26 |
Final | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |