HUKUK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW4801 | Delil | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Amerikan ve Türk hukuk sistemlerindeki delil kuralları karşılaştırılarak incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Delil hukuku kuralları hakkında bilgi edinir. |
Türk ve Amrikan delil hukuku kuralları ve davaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Genel Çerçeve: İtham ve Tahkik Sistemleri, Duruşma Safhaları | |
3) | Delilin Olayla İlgili/Olayı Temsil Edici Olması | |
4) | Delilin Olayla İlgili Olması: Sosyal Politikalar Sonucu Ortaya Çıkan Uygulamalar | |
5) | Duyduğunu Anlatmanın Delil Olmaması Kuralı | |
6) | Duyduğunu Anlatmanın Delil Olmaması Kuralının İstisnaları | |
7) | Belge Delilleri | |
8) | Beyan Delilleri | |
9) | Belirti Delilleri | |
10) | Hukuka Aykırı Delil | |
11) | Zehirli Ağacın Meyvesi Doktrini | |
12) | Hukuka Aykırı Delilin Dosyadan Çıkarılması Kuralı | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | none |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | 4 |
2) | Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
3) | Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. | 4 |
4) | Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
5) | Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. | 4 |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. | 4 |
7) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. | 5 |
8) | Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
9) | Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. | |
10) | Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. | 4 |
11) | Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. | 3 |
12) | Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. | 4 |
13) | Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir. | |
14) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
15) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 4 |
16) | Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. | |
17) | Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. | 2 |
18) | Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. | 4 |