DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3081 | Kadın Hakları | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar. II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder. III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder. IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar. V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder. |
1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler 2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış 3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı 4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler 5.Hafta : Cedaw hükümleri II 6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I 7. Hafta : Genel Tekrar 8. Hafta : Vize sınavı 9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II 10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar 11.Hafta : Pekin konferansı 12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri 13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar 14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti 15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri 16. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler | |
2) | Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış | |
3) | Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı | |
4) | Cedaw hükümleri I genel bilgiler | |
5) | Cedaw hükümleri II | |
6) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Vize sınavı | |
9) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II | |
10) | Pekin konferansı | |
11) | Avrupa birliği yönergeleri | |
12) | Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar | |
13) | Türkiye’ye yansımalar | |
14) | Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti | |
15) | Size göre sorunun nedenleri, çözümleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |