DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3065 | İnsani Hukuk | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL PAMUK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ABDÜLKADİR KAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin Uluslararası İnsancıl Hukuk’un (IHL) temel ilkeleri, karşılaştığı zorluklar ve silahlı çatışmalardaki uygulamalarına dair hukuki ve eleştirel bir anlayış geliştirmelerini amaçlamaktadır. Bosna, Hırvatistan ve Suriye gibi örnek olaylar üzerinden öğrenciler, IHL’nin gerçek dünyadaki etkisini değerlendirme konusunda analitik beceriler kazanacaktır. Ders, uluslararası mahkemelerin IHL’nin uygulanmasındaki rolüne odaklanacak ve ayrıca İsrail Yüksek Mahkemesi’nin işgal ile ilgili konulardaki kararlarını inceleyecektir. Öğrenciler, hukuki emsalleri ve pratik senaryoları analiz ederek IHL’nin nasıl uygulandığını daha derinlemesine kavrayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu Dersin Sonunda Öğrenciler: UİH’un Kaynaklarını Anlayacak -Silahlı Çatışmaları Sınıflandıracak -UİH Kapsamında Koruma Mekanizmalarını Değerlendirecek -İşgalin Hukuki Çerçevesini İnceleyecek -Savaş Yöntemleri ve Araçlarını Değerlendirecek -UİH'un Uygulanması ve Yaptırım Mekanizmalarını Analiz Edecek -UİH Kurallarının İhlali Sonucunda Uluslararası Hesap Verebilirliği Anlayacak -BM ve İnsani Müdahalelerin Rolünü Keşfedecek -UİH Kurallarını Günümüz Çatışmalarına Uygulayacak |
-Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş -Silahlı çatışma türleri ve hukuki yansımaları -Savaş esirlerinin korunması -Silahlı çatışmalarda sivillerin korunması -İşgal rejimine ilişkin özel düzenlemeler -Silahlı Çatışmalarda Araçlar, Yöntemler ve Temel İlkeler -Askeri hedefler ve sivil objeler. Çatışan statüsü -UİH kurallarının uygulanması ve yürütülmesi. UİH kurallarının ağır ihlali. -Uluslararası Ceza Mahkemesi ve usulleri -BM tarafından insancıl müdahale ve uluslararası barış operasyonları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve ders izlencesi üzerinde tartışma | |
2) | Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş: -Uluslararası İnsancıl Hukukun Kaynakları -Jud ad Bellum ve Jus in Bello (UİH ve BM Andlaşması) -UİH'un uygulama alanı (kişi bakımından ve konu bakımından) -UİH kimleri korur? -UİH kuralları nerede uygulanır? | --Kaynak Kitabın izlencede belirtilen ilgili sayfaları |
3) | Silahlı Çatışma Türleri ve Hukuki Yansımaları: -Uluslararası silahlı çatılmalar -Uluslararası olmayan silahlı çatışmalar -İç karışıklıklar, gerilimler vs. -Çatışmaların tarafları -Çatışmaların sona ermesi | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapları ilgili sayfaları |
4) | Savaş esirlerinin korunması | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
5) | Silahlı çatışmalarda sivillerin korunması | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
6) | İşgal rejimine ilişkin özel düzenlemeler | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
7) | Silahlı Çatışmalarda Araçlar, Yöntemler ve Temel İlkeler: Ayrım , Askerî Zorunluluk/Gereklilik, Gereksiz Acıya Neden Olmama, Orantılılık | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
8) | Ara sınav haftası (ders yapılmayacak) | |
9) | Silahlı Çatışmalarda Araçlar, Yöntemler ve Temel İlkeler: Ayrım , Askerî Zorunluluk/Gereklilik, Gereksiz Acıya Neden Olmama, Orantılılık | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
10) | -Askeri hedefler ve sivil hedefler -Çatışan statüsü | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
11) | UİH'un uygulanması ve yürütülmesi UİH'un ağır ihlali (soykırım, insanlığa karşı suçlar ve savaş suçları) | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
12) | UİH'un uygulanması ve yürütülmesi UİH'un ağır ihlali (soykırım, insanlığa karşı suçlar ve savaş suçları) | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
13) | BM tarafından insancıl müdahale Uluslararası barış operasyonları | Ders izlencesinde belirtilecek kaynak kitap veya kitapların ilgili sayfaları |
14) | Final sınavı için genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | İ1. The Law of Armed Conflict, Gary D. Solis, Cambridge University Press, 2010 Barbaros Library catalogue number: KZ 6385.S65 2010 2. The Handbook of International Humanitarian Law, Edited Dieter Fleck. Third edition, Oxford University Press, 2013 (Available in Law Faculty Library). (Catalogue number is MB04919) The 4th Edition of the same book (e-book) is available for digital download from the Bahçeşehir University Library website. Log in to your library account using your user name and 2. password from the "out of campus access" option, then use the "BAU academic search page" and type in the name of the author or book. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |