BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3103 | Çevre Hukuku | Bahar Güz |
0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHMET YAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Çevre Hukuku, küresel bir tehdit halini alan çevre sorunlarına hukuki çözüm arayışlarının bir sonucudur. Derste ulusal ve uluslararası düzenlemeler ışığında, çevre kavramı ve unsurları, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları, çevre hukukunun kaynakları ve teorik temelleri, çevre hakkı, çevrenin korunmasında hukukun rolü, çevresel etki değerlendirilmesi, çevre hukukunda hukuki ve cezai sorumluluk, gibi konular ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çevre sorunlarına karşı duyarlığı artar. Çevre sorunlarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilir. |
Giriş Çevre Kavramı ve Unsurları Çevre Sorunları Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları Çevre Hukukunun Teorik Temelleri Çevre Hukukunun Kaynakları Çevre Hukukunun Nitelikleri Vize Çevre Hakkı Çevrenin Korunması ve Hukuk Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü ÇED Hukuki Sorumluluk Cezai Sorumluluk Tekrar Final |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Çevre Kavramı ve Unsurları | |
3) | Çevre Sorunları | |
4) | Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları | |
5) | Çevre Hukukunun Teorik Temelleri | |
6) | Çevre Hukukunun Kaynakları | |
7) | Çevre Hukukunun Nitelikleri | |
8) | Çevre Hakkı | |
9) | Çevrenin Korunması ve Hukuk | |
10) | Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü | |
11) | ÇED | |
12) | Hukuki Sorumluluk | |
13) | Cezai Sorumluluk | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Nükhet Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku İbrahim Özden Kaboğlu, Çevre Hakkı Abdurrahman Saygılı, Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi Daniel M. Steinway, Kevin A. Ewing, David R. Case and Karen J. Nardi, Environmental Law Handbook |
Diğer Kaynaklar: | Mevzuat |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |