DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3103 | Çevre Hukuku | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET YAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Çevre Hukuku, küresel bir tehdit halini alan çevre sorunlarına hukuki çözüm arayışlarının bir sonucudur. Derste ulusal ve uluslararası düzenlemeler ışığında, çevre kavramı ve unsurları, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları, çevre hukukunun kaynakları ve teorik temelleri, çevre hakkı, çevrenin korunmasında hukukun rolü, çevresel etki değerlendirilmesi, çevre hukukunda hukuki ve cezai sorumluluk, gibi konular ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çevre sorunlarına karşı duyarlığı artar. Çevre sorunlarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilir. |
1. Giriş 2. Çevre Kavramı ve Unsurları 3. Çevre Sorunları 4. Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları 5. Çevre Hukukunun Teorik Temelleri 6. Çevre Hukukunun Kaynakları 7. Çevre Hukukunun Nitelikleri 8. Vize 9. Çevrenin Korunması ve Hukuk, Çevre Hakkı 10. Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü 11. ÇED 12. Hukuki Sorumluluk 13. Cezai Sorumluluk 14. Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Çevre Kavramı ve Unsurları | |
3) | Çevre Sorunları | |
4) | Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları | |
5) | Çevre Hukukunun Teorik Temelleri | |
6) | Çevre Hukukunun Kaynakları | |
7) | Çevre Hukukunun Nitelikleri, çevre hakkı | |
8) | Vize haftası | |
9) | Çevrenin Korunması ve Hukuk | |
10) | Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü | |
11) | ÇED | |
12) | Hukuki Sorumluluk | |
13) | Cezai Sorumluluk | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Nükhet Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku İbrahim Özden Kaboğlu, Çevre Hakkı Abdurrahman Saygılı, Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi Daniel M. Steinway, Kevin A. Ewing, David R. Case and Karen J. Nardi, Environmental Law Handbook |
Diğer Kaynaklar: | Mevzuat |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Ödevler | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |