Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim sistemleri modelinin unsurları, iletişim sistemlerinin tarihçesi, iletim sırasında sinyal bozulması |
|
2) |
Fourier sinyal analizinin gözden geçirilmesi |
|
3) |
Fourier Dönüşümleri ve Sürekli Spektrumlar |
|
3) |
Doğrusal zamanla değişmeyen sistemlerin gözden geçirilmesi, sinyallerin enerji ve gücünün hesaplanması |
|
4) |
Anolog modülasyon teknikleri:
Genlik modülasyonu- Bölüm 1 |
|
5) |
Anolog modülasyon teknikleri:
Genlik modülasyonu- Bölüm 2 |
|
6) |
Anolog modülasyon teknikleri:
Frekans modülasyonu ve faz modülasyonu |
|
7) |
Ara sınav |
Ara sınav tarihi duyurulacaktır. |
8) |
Olasılık teorisinin gözden geçirilmesi:
Olasılık dağılımları |
|
9) |
Stokastik (rastgele) süreç:
Gauss rastgele süreci, eklemeli beyaz Gauss gürültü modeli |
|
10) |
Sinyallerin dijital gösterimi:
A/D dönüşümü, örnekleme teoremi |
|
11) |
Kuantizasyon tekniği, örnekleme ve darbe modülasyonu (darbe genlik modülasyonu (PAM), darbe genişlik modülasyonu (PWM)) |
|
12) |
Sayısal haberleşme sistemleri:
Temel bant ve bant geçiren iletim, kanal modelleri |
|
13) |
Sayısal modülasyon teknikleri: ASK, FSK, PSK modülasyon yöntemleri ve konstelasyon haritaları |
|
14) |
M-ary sayısal iletim sistemleri:
Gramm-Schmidt ortogonalizasyonu |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fundamentals of Communications Systems, 2nd edition J.G. Proakis and M.Salehi, Prentice Hall, Upper Saddle River, 2005, TK5101 .P755
|
Diğer Kaynaklar: |
Communication Systems Engineering, 2nd edition, J.G. Proakis and M. Salehi, 2002 by Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey
Modern Digital and Analog Communication Systems, B.P.Lathi, New York, Oxford University Press, 1998.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
5 |
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
3 |