PRL3518 Editorial Analysis IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3518 Editoryal Analiz II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler.
2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar.
3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar.
4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler.
5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler.
6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar.
7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler.
8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler.
9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler.
10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği
2) Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler
3) Pazar kültüründe gazetecilik mesleği
4) Postmodernizm ekseninde gazetecilik
5) Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı
6) Kanunlar ve etik
7) Televizyon gazeteciğili: Formatları
8) Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın
9) Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş
10) Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya
11) Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği
12) Türkiye gündemini tartışma
13) Dünya gündemini tartışma
14) Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 1 4
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 6
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.