Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Doğu ve Batı, 1400-1600
Doğu: Moğol İmparatorluğu, Osmanlı İmparatorluğu, Safevi Hanedanı
Batı: Rönesans ve Reform, 1300-1600 |
|
2) |
Keşifler Çağı: Bilimsel devrim ve büyük keşifler |
|
3) |
Akıl Çağı: Aydınlanma 1700-1850 |
|
4) |
Amerikan Devrimi, 1763-1775 |
|
5) |
Fransız Devrimi, 1789 |
|
6) |
İmparatorluklar: Doğu ve Batı
Napolyon'un İmparatorluğu, 1804-1814
Osmanlı İmparatorluğu, 1600-1800 |
|
7) |
Napolyon sonrası: Siyasal ideolojiler ve Ulus-Devlet Çağı, 1820-1880 |
|
8) |
Endüstri Devrimi,1750-1910 |
|
9) |
İmparatorlukta son gerilimler: Osmanlı İmparatorluğu, 19. ve 20. yüzyıl |
|
10) |
Yakın Çağ: Bilim, Sanat ve Siyaset, 19. ve 20. yüzyıl |
|
11) |
1. Dünya Savaşı / Büyük Savaş, 1914-1918 |
|
12) |
Savaşlar arası dönem, 1919-1938 |
|
13) |
2. Dünya Savaşı, 1939-1945 |
|
14) |
Soğuk Savaş ve sonrası, 1945-1991 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |