Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Doğu ve Batı 1400-1600
Doğu: Moğol İmparatorluğu, Osmanlı İmparatorluğu, Safevi Hanedanlığı
Batı: Rönesans ve Reform, 1300-1600
|
|
2) |
Keşifler Çağı: Bilimsel devrim ve büyük keşifler |
|
3) |
Akıl Çağı: Aydınlanma 1700-1850 |
|
4) |
Amerikan Devrimi, 1763-1775 |
|
5) |
Fransız Devrimi, 1789 |
|
6) |
İmparatorluklar: Doğu ve Batı
Napolyon'un İmparatorluğu, 1804-1814
Osmanlı İmparatorluğu, 1600-1800 |
|
7) |
Napolyon sonrası: Siyasal ideolojiler ve Ulus-Devlet Çağı, 1820-1880 |
|
8) |
Endüstri Devrimi,1750-1910 |
|
9) |
İmparatorlukta son gerilimler: Osmanlı İmparatorluğu, 19. ve 20. yüzyıl |
|
10) |
Yakın Çağ: Bilim, Sanat ve Siyaset, 19. ve 20. yüzyıl |
|
11) |
1. Dünya Savaşı / Büyük Savaş, 1914-1918 |
|
12) |
Savaşlar arası dönem, 1919-1938 |
|
13) |
2. Dünya Savaşı, 1939-1945 |
|
14) |
Soğuk Savaş ve sonrası, 1945-1991 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
5 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
5 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
5 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |