Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Doğu ve Batı 1400-1600
Doğu: Moğol İmparatorluğu, Osmanlı İmparatorluğu, Safevi Hanedanlığı
Batı: Rönesans ve Reform, 1300-1600
|
|
2) |
Keşifler Çağı: Bilimsel devrim ve büyük keşifler |
|
3) |
Akıl Çağı: Aydınlanma 1700-1850 |
|
4) |
Amerikan Devrimi, 1763-1775 |
|
5) |
Fransız Devrimi, 1789 |
|
6) |
İmparatorluklar: Doğu ve Batı
Napolyon'un İmparatorluğu, 1804-1814
Osmanlı İmparatorluğu, 1600-1800 |
|
7) |
Napolyon sonrası: Siyasal ideolojiler ve Ulus-Devlet Çağı, 1820-1880 |
|
8) |
Endüstri Devrimi,1750-1910 |
|
9) |
İmparatorlukta son gerilimler: Osmanlı İmparatorluğu, 19. ve 20. yüzyıl |
|
10) |
Yakın Çağ: Bilim, Sanat ve Siyaset, 19. ve 20. yüzyıl |
|
11) |
1. Dünya Savaşı / Büyük Savaş, 1914-1918 |
|
12) |
Savaşlar arası dönem, 1919-1938 |
|
13) |
2. Dünya Savaşı, 1939-1945 |
|
14) |
Soğuk Savaş ve sonrası, 1945-1991 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|