BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1114 | Türkiyede Güzel Sanatlar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Türk sanatındaki çeşitli akımları ve özelliklerini anlamaya çalışmaktır. 18.yy’dan günümüzeözellikle mimari, resim, heykel ile seramic, cam, dokuma gibi sanatlar incelenecektir. Gelişmeler Avrupa’daki sanat akımlarıyla karşılaştırmalı olarak anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •Türk-İslam resim geleneğinin temel özelliklerini tanımlamak •Türk resim sanatının öncü ressamlarını ve üsluplarını tanımak •Türk sanat akımlarını dünyadakilerle birlikte değerlendirmek •Türkiye’deki güzel sanatların gelişimini tanımlamak •Türk güzel sanatlarını incelemek •Türkiye’deki güzel sanatlar uygulamalarını eleştirmek |
Ders, Batılılaşma döneminden günümüze Trük sanatının gelişmesine odaklanmıştır. Önemli eserler ve sanatçıları etüd edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Geleneksel Türk El Sanatları | ASLANAPA, Oktay, Türk Sanatı |
3) | Geleneksel Türk Resmi (minyatür) | MAHİR, Banu, Osmanlı Minyatür Sanatı |
4) | Osmanlı Döneminde Batılılaşma ve Sanata Yansıması (Mimari-resim) Türk Resminde Üslüp Gelişmeleri | GERMANER, S.-İNANKUR, Z., Oryantalistlerin İstanbulu |
5) | İlk Türk Ressamları & Türkiye’de Yabancı Ressamlar Şeker Ahmed Paşa, Süleyman Seyyid, Halil Paşa, Diyarbakırlı Tahsin, Osman Nuri, Ayvazovski, Zonaro... | RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi |
6) | Gezi:Dolmabahçe Sarayı | |
7) | Osman Hamdi Bey- Güzel Saatlar Akademisi (Sınai-i Nefîse) II. Meşrutiyet ve Türk Snatında Yeni Açılımlar (Kadın Ressamlar- Hale Asaf, Melek Celal, Celile Hikmet, Müfide Kadi...) | CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, DEMİRSAR, Belgin, Osman Hamdi Tablolarında Gerçekle İlişkiler, |
8) | Gezi: Pera Müzesi | |
9) | Arasınav-1914 Dönemi & Birinci Ulusal Mimarlık Akımı Nazmi Ziya Güran, İbrahim Çallı , Avni Liifj, Feyhaman Duran, Namık İsmail, Ruhi Arel, Hikmet Onat Arch: Vedat Tek, Kemalleddin Bey | RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
10) | Gezi:Feyhaman Duran House | |
11) | Türk Sanatında Modern Dönemde Heykel ve Öncüler: Müstakil Ressam ve Heykeltarşlar Birliği Sculptor: İhsan Özsoy, İsa Behzat, Mehmed Bahri, Nijat Sirel Painters:Zeki Kocamemi, Ali Avni Çelebi, Muhittin Sebati, Hale Asaf, Şeref Kamil Akdik, Cevat Dereli | RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı; www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
12) | Cumhuriyet ve Resim-Heykelde Yeni bir Bakış- “d” Grubu (1933-1951) Türk Sanatında Kimlik Sorunları Nurullah Berk, Cemal Tollu, Abidin Dino, Elif Naci, Zeki Faik İzer,Zühtü Müridoğlu Bedri Rahmi Eyüboğlu, Halil Dikmen, Salih Urallı,Cemal Nadir Güler, Turgut Zaim, Eşref Üren, Şeref Akdik, Sabri Berkel, Fahrünnisa Zeid. | RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı; www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
13) | Gezi- Sabancı Müzesi:"Bir Ülke Değişirken" SSM Resim Koleksiyonu | |
14) | Yenilers” ( 1940...) ve “On” lar Grupları (1950...) Nuri İyem, Selim Turan, Léopold Lévy, Mümtaz Yener, Haşmet Akal, Avni Arbaş, Turgut Atalay, Malik Aksel, Turgut Zaim, Cihat Burak, Bedri Rahmi Eyüboğlu Mehmet Pesen, Leyla Gamsız, Nedim Günsür, Orhan Peker Gezi:Istanbul Modern Müzesi | RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi; TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | ASLANAPA, Oktay, Türk Sanatı CEZAR, Mustafa, Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, 2 cilt, Erol Kerim Aksoy Kültür, Eğitim, Spor ve Sağlık Vakfı Yayını, İstanbul, 1995. DEMİRSAR, Belgin, Osman Hamdi Tablolarında Gerçekle İlişkiler, Ankara 1989 GERMANER, S.-İNANKUR, Z., Oryantalistlerin İstanbulu, Türkiye İş Bankası Yayını, İstanbul, 2002. GERMANER, S., “Batı Tarzı Resmin Osmanlı Yaşamına Katılışı ve Yarattığı Ortamlar”, 19. Yüzyıl İstanbulunda Sanat Ortamı, Habitat II’ye Hazırlık Sempozyumu, 14-15 Mart 1996, Bildiriler, İstanbul, 1996, s.129-137. MAHİR, Banu, Osmanlı Minyatür Sanatı, İstanbul 2005. RENDA, G.-EROL, T. vd, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, 4 Cilt, Tiglat Yayınevi, İstanbul, 1980. RENDA, G., “Resim ve Heykel”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.933 vd. RENDA, G., “Sanatta Etkileşim”, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.1091-1121. TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986. www.lebriz.com.tr, www.turkish paintings.com.tr, www.rportakal.com.tr,www.antikas.com.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |