İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1301 | İş Yaşantısına Uyum için Kariyer Geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin mezun olmadan önce kendine yakından bakabilmesine destek olmak, yetkinliklerini keşfetmesini kolaylaştırmak, iş yaşamında önemli olan işyeri becerileri ve ilişki yönetimi vb. konularda farkındalığını artırmak, iş ve staj başvurularında yardımcı olacak CV yazımı, iş arama ve mülakat gibi becerileri kazandırmak, sektörler ve iş dünyası dinamikleri hakkındaki bilgilerini alanında uzman olan kişiler aracılığıyla pekiştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tartışılan konuları kendi ifadesi ile söyler, yorumlar Değerlerini, motivasyon kaynaklarını, güçlü ve geliştirebileceğini yönlerini keşfeder Diğerlerini( öğrenci, konuk konuşmacı ve eğitmen) dinler ve gözlemler. Sektör araştırması, iş ilanları vb. konularda arkadaşlarıyla ortak çalışır; işbirliği yapar. İş yaşamında ihtiyacı olabilecek (etkin ilişki kurma, networking vb.) iş yeri becerilerini geliştirir. Kendisine uygun olabilecek alternatifli kariyer yollarını tasarlar |
Kariyer odaklı kişisel gelişimleri desteklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyerim hakkındaki kararların, ihtiyaçların belirlenmesi, yöntemler | Ders notları |
2) | Günümüz iş dünyasına genel bakış, kişisel kaynakları keşfetme, başarının tanımı | Ders notları |
3) | Kişisel kaynakları keşfetme, olumlu özellikler | Ders notları |
4) | İş değerleri, aktarılabilir beceriler, becerilerin iş dünyasındaki önemi | Ders notları |
5) | Bireysel SWOT Analizi | Ders notları |
6) | İnovasyon – Global Deneyimler | Ders notları |
7) | Başarılı İş Arama Süreci – CV Hazırlık | Ders notları |
8) | Networking | Ders notları |
9) | Yurtdışında İmkanlar Yaratabilmek | Ders notları |
10) | Girişimcilik - İnkubasyon | Ders notları |
11) | Organizasyonların Yapısı, kurum kültürü, iş etiği hakkında, ilişki yönetimi, iş yaşamının dili | Ders notları |
12) | Karar vermenin önündeki engeller, “başetme” becerileri | Ders notları |
13) | Parçaları Birleştirme “Personal Development Plan” | Ders notları |
14) | Sonlandırma ve Revizyonlar | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Çalışma Kağıtları, kontrol listeleri, güncel İK dergi ve gazetelerden haberler, bazı makale, kitap bölümlerinden ( örnek: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” vb. ) oluşan derleme ders notları , Working papers, control lists, news from up-to-date HR magazines and newspapers, course notes consist of some article and book parts( ex: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “ Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” etc. ) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |