REK5887 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5887 Seminer Güz 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: REK5888-1 - Tez
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri giriş düzeyindeki genel teorik bakış açısıyla ve iletişim alanındaki araştırmacıların kullandıkları ilgili teorilerle tanıştırmayı hedeflemektedir. Okumalar, öğrenci odaklı tartışmalar, sunumlar, egzersizler ve hocanın ders anlatımıyla, öğrenciler, teorinin iletişim fenomenini anlamaya nasıl yardımcı olduğuna ve araştırmada nasıl kullanıldığına ilişkin sağlam bir bakış açısı kazanacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilimsel olayları eleştirel bakış açısı ile yorumlayabilme
2. Çeşitli iletişim kuramlarının temel kavramlarını tartışmak
3. Teorik ilkeleri "gerçek yaşamdaki" olaylara, etkileşimlere ve mesajlara uyarlamak
4. Ders malzemesini uyarlamayı öğrenmek (düşünmeyi, problem çözmeyi,karar vermeyi geliştirmek ve araştırmayı ilerletmek)

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler geçmişten günümüze iletişim alanında etkili olmuş başlıca teori, okul ve yaklaşımları analiz edeceklerdir. Bu sayede kitle iletişimi başta olmak üzere günümüz iletişimini tüm yönleriyle yorumlayabilme becerisi geliştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ders planının üzerinde durulması,iletişim kavramına giriş Yok
2) İletişimin tanımlanması.İletişim teorisinin kökenleri. Kitle iletişim kuramına giriş. Kitlesel medyanın yükselişi. 1. ek okuma metni
3) Kitle iletişim kuramının hakim/dominant paradigması. Laswell,Bilgi Modeli, Shannon Weaver & Festinger. Ders için hazırlık, ön okuma
4) Eleştirel Teoriler; Frankfurt Okulu, Gramsci & Hegemonya, Althusser & "devletin ideolojik aygıtları". Ders için hazırlık, ön okuma
5) Chicago Okulu 2. ek okuma metni
6) Kültürel Çalışmalar. İngiliz Kültürel Okulu. Kitle iletişimi popüler kültür karşılaştırması Ders için hazırlık, ön okuma
7) Tekrar Önceki konuları tekrar etme
8) Yapısalcılık & Göstergebilim; Ferdinand de Saussure, Roland Barthes Ders için hazırlık, ön okuma
9) Kullanımlar ve doyumlar kuramı. 1. ödev teslimi Ders için hazırlık, ön okuma
10) Gündem oluşturma kuramı, sessizlik sarmalı Ders için hazırlık, ön okuma
11) İletişim teknolojisi determinizmi; Innis & McLuhan 3. ek okuma metni
12) Eleştirel politik ekonomi Ders için hazırlık, ön okuma
13) Yeni medya & bilgi toplumu Ders için hazırlık, ön okuma
14) Genel değerlendirme. 2. ödev teslimi Ders için hazırlık, ön okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Communication Theories, John R. Baldwin, Stephen D. Perry, Mary Anne Moffitt, Pearson, 2004.

Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Derin Yayınları, 2004.

Communication Studies: The Essential Resource, Andrew Beck, Peter Bennett ve Peter Wall, Routledge, 2004.

İletişim Modelleri, Denis Mcquail ve Sven Windahl, İmge Kitabevi.

İletişim Sözlüğü, Erol Mutlu, Ark Yayınevi, 1995.
Diğer Kaynaklar: Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future (Wadsworth Series in Mass Communication and Journalism), Stanley J. Baran, Dennis K. Davis, 2011.

İletişim Kuramları:Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Werner J. Severin, James W. Tankard, Wr., Çev.:Doç.Dr.Ali Atıf Bir, Araş.Gr.N.Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 134
Ödevler 2 24
Ara Sınavlar 1 16
Final 1 30
Toplam İş Yükü 246

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı