REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
REK5888-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri giriş düzeyindeki genel teorik bakış açısıyla ve iletişim alanındaki araştırmacıların kullandıkları ilgili teorilerle tanıştırmayı hedeflemektedir. Okumalar, öğrenci odaklı tartışmalar, sunumlar, egzersizler ve hocanın ders anlatımıyla, öğrenciler, teorinin iletişim fenomenini anlamaya nasıl yardımcı olduğuna ve araştırmada nasıl kullanıldığına ilişkin sağlam bir bakış açısı kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel olayları eleştirel bakış açısı ile yorumlayabilme 2. Çeşitli iletişim kuramlarının temel kavramlarını tartışmak 3. Teorik ilkeleri "gerçek yaşamdaki" olaylara, etkileşimlere ve mesajlara uyarlamak 4. Ders malzemesini uyarlamayı öğrenmek (düşünmeyi, problem çözmeyi,karar vermeyi geliştirmek ve araştırmayı ilerletmek) |
Bu derste öğrenciler geçmişten günümüze iletişim alanında etkili olmuş başlıca teori, okul ve yaklaşımları analiz edeceklerdir. Bu sayede kitle iletişimi başta olmak üzere günümüz iletişimini tüm yönleriyle yorumlayabilme becerisi geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, ders planının üzerinde durulması,iletişim kavramına giriş | Yok |
2) | İletişimin tanımlanması.İletişim teorisinin kökenleri. Kitle iletişim kuramına giriş. Kitlesel medyanın yükselişi. | 1. ek okuma metni |
3) | Kitle iletişim kuramının hakim/dominant paradigması. Laswell,Bilgi Modeli, Shannon Weaver & Festinger. | Ders için hazırlık, ön okuma |
4) | Eleştirel Teoriler; Frankfurt Okulu, Gramsci & Hegemonya, Althusser & "devletin ideolojik aygıtları". | Ders için hazırlık, ön okuma |
5) | Chicago Okulu | 2. ek okuma metni |
6) | Kültürel Çalışmalar. İngiliz Kültürel Okulu. Kitle iletişimi popüler kültür karşılaştırması | Ders için hazırlık, ön okuma |
7) | Tekrar | Önceki konuları tekrar etme |
8) | Yapısalcılık & Göstergebilim; Ferdinand de Saussure, Roland Barthes | Ders için hazırlık, ön okuma |
9) | Kullanımlar ve doyumlar kuramı. 1. ödev teslimi | Ders için hazırlık, ön okuma |
10) | Gündem oluşturma kuramı, sessizlik sarmalı | Ders için hazırlık, ön okuma |
11) | İletişim teknolojisi determinizmi; Innis & McLuhan | 3. ek okuma metni |
12) | Eleştirel politik ekonomi | Ders için hazırlık, ön okuma |
13) | Yeni medya & bilgi toplumu | Ders için hazırlık, ön okuma |
14) | Genel değerlendirme. 2. ödev teslimi | Ders için hazırlık, ön okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Communication Theories, John R. Baldwin, Stephen D. Perry, Mary Anne Moffitt, Pearson, 2004. Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Derin Yayınları, 2004. Communication Studies: The Essential Resource, Andrew Beck, Peter Bennett ve Peter Wall, Routledge, 2004. İletişim Modelleri, Denis Mcquail ve Sven Windahl, İmge Kitabevi. İletişim Sözlüğü, Erol Mutlu, Ark Yayınevi, 1995. |
Diğer Kaynaklar: | Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future (Wadsworth Series in Mass Communication and Journalism), Stanley J. Baran, Dennis K. Davis, 2011. İletişim Kuramları:Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Werner J. Severin, James W. Tankard, Wr., Çev.:Doç.Dr.Ali Atıf Bir, Araş.Gr.N.Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 134 |
Ödevler | 2 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 16 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 246 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |